Firmy z parkietu coraz lepiej wykorzystują internet w relacjach inwestorskich. Wyniki konkursu SEG.
W weekend szefowie spółek ze Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (SEG) spotkali się na V kongresie. Była to okazja do rozstrzygnięcia konkursu "Złota Strona Emitenta". SEG przez rok testuje internetowe strony swoich członków, by nagrodzić tych, którzy sieć rozumieją najlepiej.
— Jednym z elementów, pozwalających nam ocenić zaangażowanie spółek w relacje z akcjonariuszami, jest mail wysyłany na adres kontaktowy wskazany na stronie www. Podszywamy się pod a nonimowego inwestora i zadajemy pytanie, a później mierzymy czas reakcji i poziom merytoryczny odpowiedzi — mówi Beata Stelmach, prezes SEG.
Test pokazuje, że firmy coraz lepiej wykorzystują strony www w komunikacji z akcjonariuszami i inwestorami.
— Pamiętam, że w pierwszych edycjach konkursu zdarzało się, że spółki w ogóle nie reagowały na zapytania, teraz w bardzo wielu przypadkach czas odpowiedzi wynosi kilka sekund — dodaje prezes SEG.
To tylko jedna z wielu prób. Pierwsze sito to badanie, czego na stronach brakuje. Później najlepsze trafiają pod lupę programistów, analityków, przedstawicieli inwestorów, dziennikarzy, a nawet studentów Akademii Sztuk Pięknych. Na ostatnim etapie zwycięzców wskazuje kapituła pod przewodnictwem Ludwika Sobolewskiego, prezesa GPW.
W tym roku nagrody zdobyli: PBG — w kategorii polskie spółki z WIG20 i mWIG40, ATM — polskie spółki ze sWIG80, Fortis Bank Polska – polskie spółki giełdowe nie należące do tych indeksów, Tele-Polska Holding – polskie spółki z NewConnect, Cinema City International — w kategorii zagraniczne spółki notowane na GPW.