Najlepszy bank w mediach społecznościowych 2021 r.

Klaudia Żyłka, Sotrender
opublikowano: 21-04-2021, 20:00

PKO Bank Polski zajął pierwsze miejsce w kategorii „social media” w XII edycji rankingu Złoty Bankier, „Pulsu Biznesu” i serwisu Bankier.pl.

Za nami bardzo specyficzny rok, który odcisnął piętno na wszystkich branżach. Bankowość nie była wyjątkiem - wyzwaniem było nie tylko przejście na pracę zdalną tysięcy osób, ale także przeniesienie kolejnych obszarów obsługi klienta w świat wirtualny. Oznaczało to również konieczność dostosowania treści publikowanych w mediach społecznościowych oraz dopasowania strategii marketingowych do zmieniającej się sytuacji.

Ponieważ dużo więcej spraw załatwialiśmy za pomocą internetu i telefonu (a nie osobiście w oddziale), na kanałach społecznościowych banków pojawiało się również dużo więcej treści uświadamiających i ostrzegających o potencjalnych zagrożeniach. Dodatkowo, poza krótkimi przewodnikami o tym, jak załatwić interesującą nas sprawę przez internet czy telefon, pojawiały się też treści w dłuższych formatach, np. webinary czy podcasty skierowane do przedsiębiorców.

Coraz więcej treści kierowanych było także do pracowników, nie tylko z branży bankowej. Głównie w serwisie LinkedIn pojawiały się materiały dotyczące m.in. pracy zdalnej - problemów, wyzwań i korzyści z nią związanych, a także utrzymania tzw. work-life balance.

Tegorocznym zwycięzcą w kategorii „Social media” został - głosami internautów i kapituły - PKO Bank Polski. Na tle konkurencji wyróżnił się nie tylko dużą aktywnością na wszystkich prowadzonych kanałach oraz różnorodnością publikowanych treści, ale także dużym zaangażowaniem odbiorców. Warto chociażby wspomnieć o kampanii prowadzonej na Instagramie, która skutecznie zaangażowała użytkowników w wybór wizerunku karty.

Drugie miejsce zajął ING Bank Śląski. Moderatorzy wykazali się przede wszystkim dużą responsywnością na posty użytkowników na Facebooku, udzielając odpowiedzi na 95 proc. Uwagę kapituły zwróciły też treści publikowane na profilach ING - począwszy od wartościowych, merytorycznych podcastów i webinarów na YouTubie, po treści społeczno-edukacyjne na pozostałych kanałach, dotyczące m.in. ostrzegania przed oszustwami w sieci.

Trzecie miejsce przyznano w tym roku mBankowi, który od kilku lat należy do czołówki jeśli chodzi o wielkość profili w mediach społecznościowych. mBank. Wśród innych banków wyróżnił się przede wszystkim: dużą responsywnością na Facebooku, skutecznym i godnym naśladowania wychodzeniem z kryzysowych sytuacji oraz angażowaniem się w bieżącą sytuację społeczno-polityczną, np. strajk kobiet.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane