Ostatnia sesja sierpnia na amerykańskich rynkach akcji miała dość monotonny przebieg. S&P500 tkwił w miejscu, Dow Jones spadał, a Nasdaq szedł w górę. Taki przebieg handlu wskazywał na powrót pandemicznej „normalności” na rynkach szykujących się do stagnacji tradycyjnej gospodarki i wzrostu spółek nowych technologii, korzystających na wymuszonym przez sytuację wzroście popytu na usługi cyfrowe. Gwiazdami sesji były Apple i Tesla, których akcje drożały po splicie umożliwiającym ich kupno większej grupie inwestorów indywidualnych. Doniesienia sugerujące możliwość utrudnienia przez Pekin przejęcia amerykańskiego biznesu TikToka spowodowały spadki kursów spółek, które wymieniane były wśród kandydatów do tej transakcji: Microsoftu, Walmart i Oracle.

Słabł dolar i spadały rentowności obligacji USA, co pomogło notowaniom złota. Ropa staniała w poniedziałek, ale przez sierpień jej cena wzrosła o prawie 6 proc.
Na zamknięciu taniało 73 proc. spółek z S&P500. W 11 głównych segmentach indeksu podaż przeważała w 7. Najwięcej traciły finansowy (-1,2 proc.), gdzie taniały głównie banki (-2,2 proc.), materiałowy (-1,5 proc.) oraz energii (-2,2 proc.). Najlepiej na tle rynku wyglądały segmenty ochrony zdrowia, użyteczności publicznej (po 0,3 proc.) oraz IT (0,4 proc.), gdzie drożały głównie spółki dostarczające sprzęt i urządzenia (2,8 proc.).
Spadły kursy 23 z 30 blue chipów ze średniej Dow Jones. Najmocniej taniały akcje Walt Disney (-2,7 proc.), JP Morgan (-2,5 proc.) i Boeinga (-2,3 proc.). W trójce najmocniej drożejących blue chipów znalazł się właśnie wprowadzony do indeksu salesforce.com (0,6 proc.), Intel (1,0 proc.) oraz Apple (3,4 proc.).
Na rynku spółek nowych technologii wydarzeniem było pokonanie przez Nasdaq 100 po raz pierwszy poziomu 12 tys. pkt. Spośród spółek wchodzących w skład indeksu najmocniej drożała Tesla (12,6 proc.).
Na Nasdaq wzrosły kursy tylko 35 proc. z notowanych na tym rynku ponad 3,1 tys. spółek. Z blue chipów wchodzących w skład grupy FAANG najmocniej drożało Apple, a poza nim rosły jeszcze kursy Amazon.com (1,45 proc.) i Netfliksa (1,1 proc.). Najmocniej taniał Microsoft (-1,5 proc.).