Czytasz dzięki

Narzędzia, które dadzą e-sklepowi rozgłos

opublikowano: 12-07-2020, 22:00

Jak promować wizerunek firmy, przyciągać do sklepu rzeszę klientów i skłonić ich do zakupów online?

Handel w sieci wydaje się lekki, łatwy i przyjemny, dlatego wielu początkujących przedsiębiorców decyduje się właśnie na ten rodzaj działalności. To sprawia, że konkurencja w branży jest ogromna i trzeba wymyślić sposób na wyróżnienie się z tłumu. Z pomocą przychodzą technologie.

— Bez rozgłosu ani rusz. To, że otworzyliśmy sklep internetowy, nie daje nam żadnej gwarancji sukcesu. Potencjalni klienci muszą się dowiedzieć, że prowadzimy sprzedaż online i jaką mamy ofertę. O naszym rynkowym być albo nie być decyduje odpowiedni dobór narzędzi marketingowych. Inaczej wielu konsumentów w ogóle nie trafi na naszą witrynę — zwraca uwagę Maciej Kapuściński, dyrektor działu realizacji kampanii reklamowych w firmie Result Media.

Pokaż swój produkt

Każda branża ma swoje specjalistyczne rozwiązania marketingowe. W przypadku e-commerce są to m.in. opracowane przez Google kampanie produktowe PLA (ang. product listing ads) oraz remarketing dynamiczny.

Zasięg zwykłych reklam tekstowych nie zwala z nóg, podobnie jak uzyskiwane przez nie współczynniki kliknięć. Warto więc rozważyć inwestycję w kampanie produktowe PLA, które pozwalają na emisję reklam w wyszukiwarce z miniaturą produktu oraz ceną i nazwą sklepu. Skracają one ścieżkę zakupową, co jest korzystne zarówno dla klientów (oszczędność czasu), jak i dla sprzedawcy (większy współczynnik konwersji). Dużą popularnością cieszy się również remarketing dynamiczny, umożliwiający wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, którym dany użytkownik zainteresował się wcześniej na naszej stronie.

Buduj więź z odbiorcą

Kolejnym godnym polecenia rozwiązaniem są porównywarki cenowe. Dlaczego powinniśmy się na nich znaleźć? W przypadku początkujących sprzedawców głównym argumentem jest funkcja publikowania opinii, która pomaga w budowaniu wiarygodności na rynku. Jeśli od samego początku zadbamy o sprawnie działający mechanizm przypominający klientom o wyrażeniu swojego zdania o naszym sklepie, szybko staniemy się znani dla naszej grupy docelowej, i to od jak najlepszej strony. Nie mniejszej popularności przysporzy nam e-mail marketing, choć pisanie o tym rozwiązaniu w kontekście nowego serwisu zapewne u niejednego czytelnika wzbudzi zdziwienie.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Po co wspominać to działanie marketingowe, skoro nie mamy jeszcze bazy subskrybentów? Na starcie zaleca się jedynie przygotowanie mechanizmów, które pozwolą na zapisywanie się do newslettera w naszym e-sklepie. Zbieranie bazy subskrybentów jest ważne od pierwszego dnia, a jej wykorzystanie może nastąpić w dowolnym momencie ekspansji biznesowej.

Spróbuj sprawdzonych sposobów

W ramach strategii marketingowej warto pozostawić miejsce także na klasyczne formy promocji, takie jak SEM (np. kampanie linków sponsorowanych, optymalizacja stron WWW i pozycjonowanie) oraz display (reklama graficzna — nośnikami są banery reklamowe emitowane w serwisach internetowych).

— Oczywiście, wszystkie elementy komunikacji marketingowej powinny zachować pozytywny ROAS, czyli zwrot z inwestycji na wydatki reklamowe — zaznacza Maciej Kapuściński.

Dobry towar sam się chwali — mawiały nasze babki i prababki. Ale one pod pewnymi względami miały łatwiej. Robiąc codzienne zakupy, wybierały między trzema, a nie 30 rodzajami masła, mleka czy chleba. Dzisiejsi klienci znajdą w e-sklepach dziesiątki, jeśli nie setki niemal identycznych produktów w danej kategorii. Coraz trudniej zabłysnąć jakością, ceną lub warunkami dostawy. Sensowny marketing to dobry sposób na wyróżnienie się z tłumu.

Marketingowy miks

Współczesny e-przedsiębiorca musi mierzyć się z zadaniami z wielu dziedzin, na czele z handlem, logistyką, technologiami, marketingiem, reklamą, prawem i PR. Aby w jego działania nie wkradł się chaos, powinien pamiętać o podstawach prowadzenia biznesu. Przykładem może być strategia marketingowa 4P, opierająca się na czterech elementach:

  • produkt (product) — aby był konkurencyjny na rynku i odpowiadał na zapotrzebowanie naszego klienta,
  • cena (price) — aby była konkurencyjna, ale też pozwalała zachować rentowność,
  • promocja (promotion) — składająca się zarówno z dedykowanych dla e-commerce form (PLA), jak i standardowych działań promocyjnych,
  • dystrybucja/miejsce (ang. place) — aby użytkownik mógł sprawnie i szybko otrzymać zakupiony towar.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel, Partnerem publikacji jest Cyber Folks

Polecane