Sieć Kaufland rozpoczęła właśnie sprzedaż "nieco innych" produktów z niedoskonałościami. Jakością nie odbiegają jednak od standardowo spotykanych w sieciach handlowych warzyw i owoców.
Ponieważ wielu konsumentów decyduje według kryteriów wizualnych, tylko jednolite towary często trafiają do supermarketów. Aby dać szansę klientom na owoce i warzywa z „wadami”, Kaufland sprzedaje takie produkty luzem, tak aby każdy mógł wybrać dla siebie to, co lubi osobiście.
Cena jest również używana jako przynęta. Marchew, ziemniaki i jabłka są sprzedawane po 77 centów za kilogram. Standardowe jabłka kosztują prawie trzy razy więcej, a marchewki i ziemniaki prawie dwa razy więcej.
Klienci w 240 sklepach na południu Niemiec zdecydują o tym, czy krzywe warzywa i owoce zostaną na stałe wprowadzone do oferty sieci. Jeśli sprzedaż będzie wystarczająco duża , wszystkie 660 sklepów Kaufland w Niemczech będzie sprzedawać owoce i warzywa z niedoskonałościami, a w zależności od sezonu dostępne będą również inne regionalne odmiany owoców i warzyw. Według szacunków Kauflanda, zazwyczaj około 5 procent zbiorów nie jest sprzedawane, ponieważ ogórki są krzywe, cebula mała, a jabłka szczególnie blade.
