Nieoficjalnie: Szef reklamy TVP składa dymisję

Publiczny nadawca rozstaje się nie tylko z gwiazdami ekranu. Według informacji "PB", z pracy w telewizji publicznej rezygnację złożył Marcin Gudowicz, szef Biura Reklamy TVP, przez które rocznie przechodzi niemal 1 mld zł.

"Szczęście jest zawsze gdzie indziej” – pisał Leopold Tyrmand, ten sam, którego cytował Jacek Kurski, nowy prezes TVP na zeszłotygodniowym spotkaniu ze środowiskiem domów mediowych i reklamodawców. Kurski zapewniał, że zmiany kadrowe ominą Biuro Reklamy TVP - kluczowy dział biznesowy publicznego nadawcy. Po kilku dniach te słowa to już science-fiction. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, kilka dni po dymisji wiceszefa Biura, z TVP odchodzi także Marcin Gudowicz, kierujący reklamą w TVP od 2012 r. 

Zobacz więcej

Puls Biznesu

Kukiz: to nie my

Według korytarzowych spekulacji z TVP, odejście Gudowicza może zrobić miejsce dla menedżerów związanych z Ruchem Kukiz ‘15. Czy Kukiz’15 ma już swojego kandydata?

- Być może, nie wiem, nie mam czasu na zgłębianie takich spraw – mówi tylko Marek Jakubiak, poseł Kukiz’15 i zarazem właściciel Browarów Regionalnych Jakubiak (jego bloga można poczytać na Dyskusja.biz).

- To kwestia władz TVP i Ministerstwa Skarbu Państwa – dopowiada Jakub Kulesza, rzecznik Kukiz’15.

Ruch w niepewności

Zamieszanie w dziale reklamy TVP z uwagą śledzą konkurencyjne grupy telewizyjne: Polsat i TVN. Co roku TVP odpowiada za ponad 20 proc. rynku reklamy telewizyjnej w Polsce. Tylko za 2015 r. przychody z reklamy i sponsoringu TVP szacowane są na około 950 mln zł.

- Niepewność kadrowa w TVP oznacza, że część domów mediowych może przekierować jeszcze większe budżety do komercyjnych stacji, obawiając się ewentualnych perturbacji przy realizacji kampanii reklamowych przez TVP. Takie ruchy widać już od stycznia – ocenia jeden z menedżerów jednego z czołowych domów mediowych w rozmowie z pb.pl.

Co z dymisją Marcina Gudowicza i kto go ewentualnie zastąpi? Nie wiadomo. Z Jackiem Kurskim nie udało nam się skontaktować.

aktualizacja: 
Udało nam się za to skontaktować z Marcinem Gudowiczem, który dziś - według informacji "PB" - po złożeniu rezygnacji spotkał się z prezesem TVP.
- Wiem, że jest teraz wiele emocji wokół TVP. Jest za wcześnie, żeby mówić o sprawie, o którą pan pyta. Jak będziemy mogli coś powiedzieć o tym na zewnątrz, to powiemy - ucina Gudowicz.
Zapytany, o to, czy jego odejście należy traktować w kategoriach plotek, odpowiada:

- Na teraz to chyba jednak tak.

KAJ

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAJ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Media / Nieoficjalnie: Szef reklamy TVP składa dymisję