Niespodziewany spadek sprzedaży detalicznej w Niemczech. Konsumenci ostrożniejsi w zakupach

Tadeusz Stasiuk, Reuters
opublikowano: 2025-09-30 09:43

Sprzedaż detaliczna w Niemczech spadła w sierpniu, wbrew oczekiwaniom ekonomistów. Głównym powodem była mniejsza liczba zamówień internetowych i wysyłkowych, a także ostrożność gospodarstw domowych wobec niepewnej sytuacji gospodarczej.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Jak poinformował we wtorek Federalny Urząd Statystyczny, sprzedaż detaliczna w Niemczech w ujęciu realnym spadła w sierpniu 2025 r. o 0,2 proc. w porównaniu z lipcem. Tymczasem ekonomiści spodziewali się wzrostu o 0,6 proc.

Dane za lipiec zostały skorygowane w górę – wcześniejszy spadek sprzedaży detalicznej wynosił 0,8 proc., a ostatecznie 0,5 proc.

Główny winny: spadek sprzedaży internetowej

Największy wpływ na pogorszenie wyników miała sprzedaż internetowa i wysyłkowa, która w sierpniu obniżyła się aż o 2 proc. Sprzedaż artykułów nieżywnościowych spadła natomiast o 1 proc. miesiąc do miesiąca.