Autorzy raportu zakładają stopniową, lekką poprawę nastrojów konsumenckich, co powinno sprzyjać dalszemu wzrostowi przychodów spółki.
"Niska baza z 2024 r. oraz potencjalny brak negatywnego wpływu kursów walut powinny mieć pozytywny wpływ na dynamikę przychodów. Dodatkowo wyniki PRM dzięki efektowi skali i osiągnięciu progu rentowności powinny pozytywnie kontrybuować do wyników spółki. Planowane jest dalsze poszerzanie oferty produktowej. Zakładamy obniżenie procentowego udziału wydatków marketingowych w przychodach do poziomu z pierwszego półrocza 2023 r. w horyzoncie do 2027 r." - napisano w raporcie.
Noble Securities ocenia, że wyniki w latach 2025-26 powinny być w dalszym ciągu pod negatywnym, choć mocno malejącym, wpływem wydatków marketingowych.
Answear.com chce ustanowić program motywacyjny na lata 2025-2027 roku przy założeniu, że w kolejnych latach EBITDA spółki wyniesie: 80 mln zł w 2025, 100 mln zł w 2026 i 120 mln zł w 2027 r. Warunkiem prawa do objęcia nowych akcji spółki w puli "Kurs" jest też osiągnięcie w okresie dowolnych, następujących bezpośrednio po sobie, 90 dni kalendarzowych, co najmniej 80 proc. średniej wartości kursu akcji na poziomie 40 zł w 2025, 60 zł w 2026 i 80 zł w 2027.
Autorzy raportu założenia planu postrzegają jako ambitne, ale możliwe do osiągnięcia.
"Nasze założenia dla EBITDA to odpowiednio 72,1 mln zł, 101,4 oraz 128,1 mln zł w trzech kolejnych latach" - napisano w raporcie.
Artykuł jest streszczeniem rekomendacji, której pierwsze rozpowszechnienie nastąpiło 22 kwietnia o godz. 17:50.
Zastrzeżenia prawne znajdują się w załączonym pliku.