EZD RP to kompleksowy system zarządzania dokumentacją, który automatyzuje procesy kancelaryjne, integruje się z ePUAP i e-Doręczeniami, a także sukcesywnie eliminuje obieg papierowych dokumentów. Dzięki niemu urzędnicy i instytucje pracują szybciej, sprawniej i bezpieczniej, a obywatele zyskują dostęp do lepszych usług publicznych.
System zapewnia moduły udostępniania i współdzielenia akt, umożliwiając pracę grupową zespołom z różnych komórek organizacyjnych – rejestruje historię czynności, zapewnia transparentność, pokazuje kto, kiedy i jakie zmiany wprowadził do dokumentu. Jest to kluczowe dla bezpieczeństwa danych.
Obecne działania NASK i Ministerstwa Cyfryzacji finansowane z KPO, obejmują ponad 2000 podmiotów, liczne szkolenia i budowę chmury dla 300 tys. użytkowników. Model chmurowy – SaaS EZD RP – jest szczególnie korzystny dla mniejszych jednostek, jak szkoły czy żłobki, które nie musza inwestować w infrastrukturę i specjalistów IT. Zaletą jest też kompleksowe wsparcie NASK – od konfiguracji technicznej, przez pomoc w optymalizacji procedur wewnętrznych, po szereg szkoleń dla kierownictwa, administratorów i przyszłych użytkowników.
Partnerem publikacji jest NASK
