Oferta PZU tuż-tuż

GRA
opublikowano: 2010-04-07 00:00

W przyszłym tygodniu PZU rozpocznie tzw. roadshow i poda przedział cenowy.

W przyszłym tygodniu PZU rozpocznie tzw. roadshow i poda przedział cenowy.

Przygotowania do upublicznienia największego ubezpieczyciela w regionie idą pełną parą. Komisja Nadzoru Finansowego nie zatwierdziła jeszcze wprawdzie prospektu emisyjnego PZU, ale zarząd szykuje się już do spotkań z inwestorami. Jak podała wczoraj agencja Bloomberg, tzw. roadshow (seria spotkań z inwestorami) rozpocznie się już w przyszłym tygodniu. Wtedy też ma zostać ustalony przedział, w którym będzie się mieścić ostateczna cena emisyjna. Rynek pozna ją około 26 kwietnia, a debiut na GPW przewidziano w tygodniu zaczynającym się 10 maja. Nic dziwnego — zgodnie z amerykańskim prawem gigant musi się pojawić na parkiecie najpóźniej 14 maja (w innym przypadku minie zbyt dużo czasu od daty zatwierdzenia ostatniego sprawozdania finansowego).

W ofercie sprzedawane będą akcje o wartości co najmniej 5,5 mld zł. Wystawią je właściciele, czyli skarb państwa oraz Eureko. Zamierzają sprzedać do 30 proc. akcji PZU