OPIS1-Impel chce pozyskać ponad 100 mln zł z emisji

opublikowano: 2003-09-04 13:07

(Depesza uzupełniona o dodatkowe informacje) WARSZAWA (Reuters) - Grupa Impel, specjalizująca się w usługach porządkowych, ochronie mienia i cateringu chce w tym roku przeprowadzić publiczną emisję akcji o wartości ponad 100 milionów złotych, poinformował przewodniczący rady nadzorczej Grzegorz Dzik. Firma chce wejść na rynek podstawowy Giełdy Papierów Wartościowych.

Impel, który miał w zeszłym roku ponad 406 milionów złotych skonsolidowanych przychodów i 34,5 miliona złotych zysku netto złożył prospekt emisyjny w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (KPWiG) i prowadzi już spotkania z inwestorami.

"W rękach inwestorów zewnętrznych znajdzie się około 30 procent akcji spółki. Około jednej trzeciej wpływów z emisji przeznaczymy na odkup części akcji od dotychczasowych akcjonariuszy i ich umorzenie" - powiedział na konferencji prasowej Grzegorz Dzik, który posiada 57 procent kapitału. Reszta należy do Józefa i Anny Biegaj.

Środki z emisji, które trafią do spółki Impel zamierza wykorzystać na rozwój nowych produktów, inwestycje w IT i przejęcia. Impel, który szacuje swój udział w rynku usług porządkowo-czystościowych na ponad sześć procent chce zwiększyć go do 25-30 procent. W przyszłości nie wyklucza kolejnych emisji akcji.

Kapitał firmy dzieli się obecnie na 10,3 miliona akcji uprzywilejowanych co do głosu w stosunku 2 do 1. Połowa akcji ma mieć zniesione uprzywilejowanie. Spółka wypłaciła w zeszłym roku dywidendę w wysokości 10 milionów złotych i wypłaty z zysku chce kontynuować w przyszłości, ale ich poziom nie jest ustalony.

W tym roku Impel zamierza zwiększyć sprzedaż i zysk netto w stosunku do roku minionego, ale dokładnych danych firma nie podała. W pierwszym półroczu skonsolidowane przychody firmy wyniosły 222 miliony złotych, a zysk netto 15,4 miliona złotych.

Do klientów Grupy Impel należą banki BPH-PBK, BZ WBK, jak również PKN Orlen i KGHM Polska Miedź.

((Autor: Marcin Gocłowski; Redagował: Kuba Kurasz; [email protected]; Reuters Serwis Polski, tel. 22 6539700, Reuters Messaging: [email protected]))