Oto najciekawsze spółki technologiczne

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-07-15 22:00

Konrad Księżopolski, szef działu analiz Haitong Banku, wybrał spółki technologiczne, których akcje według niego wciąż mają potencjał zwyżki.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak zmieniła się sytuacja w sektorze technologicznym
  • które produkty i usługi z dziedziny nowych technologii zyskały w czasie pandemii na znaczeniu
  • jakie są perspektywy dla spółek technologicznych notowanych na GPW
  • akcjom których spółek warto się przyjrzeć podczas poszukiwania inwestycyjnych okazji

Artykuł jest częścią raportu "Czytaj i zarabiaj: prognozy na II półrocze" dostępnego wyłącznie dla naszych subskrybentów. Aby go przeczytać, zaloguj się na swoje konto subskrybenta na pb.pl. Link do raportu znajdziesz w tym artykule.

Nie subskrybujesz jeszcze "Pulsu Biznesu"? Sprawdź naszą ofertę poniżej:

Pobierz cały raport "Czytaj i zarabiaj: prognozy na II półrocze". Kliknij i przejdź do Strefy Subskrybenta.

Play

Telekomunikacja to jeden z sektorów, których długoterminowo sytuacja z pandemią nie powinna zaboleć, a być może spółki z branży będą nawet jej beneficjentami. Lockdown uwidocznił, jak jesteśmy uzależnieni od internetu, a przejście w tryb pracy zdalnej spowodowało zwiększenie zapotrzebowania na dane. Biorąc pod uwagę fakt, że w porównaniu z Europą usługi telekomunikacyjne w Polsce są tanie, można się spodziewać, że w nowej rzeczywistości rodzimym operatorom będzie łatwiej podnosić ceny, bo klienci będą bardziej niż do tej pory skłonni ponosić wyższe opłaty za dobre usługi i stały dostęp do internetu. Akcje Playa są w mojej ocenie najatrakcyjniejsze inwestycyjnie w branży, ponieważ jest to spółka młoda, sprawna, nie jest obarczona, tak jak Orange Polska, bagażem aktywów obciążających efektywność. Efektywny jest Cyfrowy Polsat, ale w jego przypadku spodziewam się, że obciążeniem w krótkim terminie będzie głęboki, nawet 25-procentowy spadek wpływów z reklamy telewizyjnej w II kwartale 2020 r., co wpłynie na wyniki, a być może także na sentyment wokół walorów firmy. Tymczasem Play oferuje czystą ekspozycję na usługi telekomunikacyjne, ma dobre przepływy pieniężne i rosnące przychody z użytkowników (ARPU). Płaci przy tym wysoką dywidendę, a tego typu spółki w środowisku niskich stóp procentowych będą cenione. Na pozytywne nastawienie inwestorów wpływ będą mieć też rynkowe spekulacje o możliwej sprzedaży części infrastruktury. Tego typu transakcje są w ostatnim czasie popularne i przeprowadzane na wysokich wskaźnikach, bo fundusze private equity szukają aktywów dywidendowych.

LiveChat

To spółka, która również jest beneficjentem pandemii ze względu na częściowe przejście firm w tryb pracy zdalnej i wzrost znaczenia e-commerce, co skutkuje tym, że komunikacja biznesowa i klienta z firmami przeniosła się do internetu. Kanał, jakim jest czat, zyskał na znaczeniu i coraz więcej przedsiębiorstw będzie potrzebowało tego typu rozwiązań. Biznes LiveChatu ma zasięg globalny, co jest dodatkowym atutem, podobnie jak fakt, że jest to produkt wysokomarżowy, znajdujący się w czołówce rozwiązań czatowych na świecie. Spółka ma dobrą pozycję, by z tych trendów korzystać, a w ostatnich latach powiększyła portfel produktów, co korzystnie wpływa na wzrost przychodów. Akcje kuszą też niezłą dywidendą i wyceną, niską na tle zagranicznych konkurentów.

R22

Cyfryzacja zwiększa zapotrzebowanie na usługi hostingowe i przestrzenie dyskowe, dlatego wzrost ARPU jest jednym z najważniejszych atutów fundamentalnych R22, które pandemia COVID-19 może nawet lekko przyspieszyć. Z drugiej strony omnichannel powinien zyskać wskutek zwiększenia się komunikacji cyfrowej firm i marek z klientem za pośrednictwem kanałów esemesowych. Więcej jest też transakcji e-commerce’owych, co sprzyja wzrostowi wyników, bo platformy Vercomu, spółki zależnej od R22 odpowiedzialnej za omnichannel, oferują kanały e-mailowe i esemesowe.

Ten Square Games

Uważam, że akcje nadal mają spory potencjał wzrostu. Wyceniam je na 644 zł. Sprzedaż w czerwcu znów była bardzo dobra, a cały kwartał rekordowy. Lockdown pomógł wynikom, a nawet po wygaśnięciu większości obostrzeń widać, że tempo generowanych przychodów nie spada. Firma sporo wydała na marketing w kwietniu i maju, co przynosi już wymierne efekty. Spodziewam się wyraźnego spadku wydatków marketingowych od czerwca, co przy znacznie zwiększonych przychodach skokowo zwiększy rentowność tzw. marży pierwszej.

Raport „Czytaj i zarabiaj”

Po półroczu, jakiego na GPW jeszcze nie było, przyszedł czas na przegląd portfela. Ile wart jest WIG20? Czy na kupowanie pod hossę jest już za późno? Które spółki mają najlepsze perspektywy w najbliższych miesiącach? Pobierz raport „Czytaj i zarabiaj” w Strefie Subskrybenta. Zaloguj się na swoje konto subskrybenta na pb.pl i przejdź pod adres https://www.pb.pl/konto/pliki/.