Czytasz dzięki

Pęcznieją stołeczne biura WeWork

opublikowano: 24-07-2019, 22:00

Amerykański operator coworkingowy korzysta z rozkwitu sektora biurowego w Warszawie. Właśnie zarezerwował miejsce w samym centrum miasta.

WeWork w dziewięć lat wprowadził koncept elastycznego najmu powierzchni biurowych do 105 miast w 28 krajach świata. Firma zarządza ponad 480 centrami, w których zespoły pracowników ulokowało ponad 460 tys. firm — 1/3 z nich można odnaleźć w rankingu „Global Fortune 500”. Od ubiegłego roku jest aktywny również w Warszawie i rozrasta się tu w błyskawicznym tempie. Co chwilę chwali się nową lokalizacją. Kolejna, potwierdzona właśnie podpisanym kontraktem, to Central Point Warszawa. WeWork zagospodaruje 1/3 powierzchni biurowca powstającego u zbiegu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Zajmie 5,5 tys. m kw., które pod najem innym firmom odda prawdopodobnie w II kwartale 2021 r.

WeWork powstał w Stanach Zjednoczonych. Wspierany przez inwestorów
przebił się również w Europie. Piotr Łagowski, szef ds. wzrostu w WeWork, twierdzi, że na Starym Kontynencie firma najmocniej zakorzeniła się
w Londynie. Ma tam 49 ośrodków coworkingowych, w Paryżu — 15, a w Berlinie — 8.
Zobacz więcej

NAJWIĘKSZE RYNKI:

WeWork powstał w Stanach Zjednoczonych. Wspierany przez inwestorów przebił się również w Europie. Piotr Łagowski, szef ds. wzrostu w WeWork, twierdzi, że na Starym Kontynencie firma najmocniej zakorzeniła się w Londynie. Ma tam 49 ośrodków coworkingowych, w Paryżu — 15, a w Berlinie — 8. Fot. Marek Wiśniewski

— Nowa przestrzeń WeWork powstanie w samym sercu miasta, na styku dwóch linii metra, w bliskim sąsiedztwie największych stołecznych biurowców. To jedna z najlepszych lokalizacji biurowych, jakie są obecnie udostępniane przez deweloperów — mówi Piotr Łagowski, szef ds. wzrostu w WeWork. 

Stałe tempo

Amerykański operator szykuje się także do wrześniowego otwarcia powierzchni biurowej w warszawskim wieżowcu Mennica Legacy Tower. Będzie to ważne wydarzenie, bo mowa o ponad 14 tys. m kw. Równie dużym coworkiem w stolicy dysponować będzie jedynie Cambridge Innovation Center w kompleksie biurowym Varso. WeWork w kwietniu 2020 r. planuje uruchomić jeszcze lokum w Browarach Warszawskich przy ul. Grzybowskiej (10,5 tys. m kw.).

— Chcemy utrzymać obecną dynamikę wzrostu również w kolejnych latach — deklaruje Piotr Łagowski.

Informuje, że dwa pierwsze coworki firmy w Warszawie — przy ul. Kruczej (CeDeT) i Grzybowskiej (Browary Warszawskie) — są wynajęte w 80-90 proc., a łącznie dysponująok. 2 tys. biurek. Korzystają z nich m.in. zespoły PayU, PepsiCo i Finiaty. Lokatorami niedawno otwartego centrum elastycznego najmu w Hotelu Europejskim przy Krakowskim Przedmieściu są natomiast m.in. Żabka, TomTom, Justtag i fundusz Inovo VC. W tym punkcie operator udostępnia ok. 900 biurek i jest na etapie kompletowania lokatorów,co wymaga sporego zaangażowania, bo przedsiębiorcy w Polsce dopiero przyzwyczajają się do tego typu usług.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Nowe potrzeby

— Dotychczas korporacje wynajmowały głównie duże powierzchnie biurowe, czasem całe biurowce, podpisując wieloletnie umowy bezpośrednio z deweloperami. Potrzeby firm jednak się zmieniają, coraz częściej poszukują miejsca np. dla międzynarodowych zespołów projektowych, które swoje zadania realizują w wyznaczonym czasie. Szybsza jest też dynamika rozwoju firm, zwłaszcza technologicznych. Biznes podlega zmiennym trendom makroekonomicznym. Przedsiębiorstwa potrzebują w związku z tym większej elastyczności przy najmie biur — możliwości zwiększenia lub zmniejszenia powierzchni, krótkoterminowych umów, komfortowych warunków, budowania społeczności wokół pracy, która poprawia kreatywność zespołów i ułatwia networking — wymienia szef WeWork w Polsce. Ten segment rynku rośnie w stolicy bardzo szybko.

— W pierwszej połowie 2019 r. operatorzy powierzchni coworkingowej wynajęli blisko 19,7 tys. m kw. w ośmiu transakcjach. Dobierają powierzchnię głównie w lokalizacjach, w których mają już działające, dobrze skomercjalizowane biura, ale poszukują również nowych miejsc. Interesują ich budynki doskonale zlokalizowane, z dostępem do komunikacji publicznej, a także mniej oczywiste miejsca po wschodniej strony Wisły. Operatorzy interesują się również budynkami poza centrum, jak Służewiec i Aleje Jerozolimskie — zaznacza Jan Szulborski, konsultant w dziale badań i doradztwa w firmie Cushman & Wakefield.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane