
Sprawa ma bardzo istotny charakter z powodu poważnego niedoboru tego typu części, który ogranicza produkcję samochodów,
W miniona niedzielę z władzami jednego z największych na świecie producentów chipów kontraktowych spotkał się Wang Mei-hua, szef tajwańskiego resortu gospodarki. Po spotkaniu TSMC zadeklarował „optymalizację” procesu produkcji układów scalonych z naciskiem na zwiększenie produkcji chipów dla koncernów motoryzacyjnych.
Działania ministerstwa gospodarki wynikają z apeli ze strony kilku państw, w tym Niemiec, które chcą by tajwańskie władze przekonały tamtejszych producentów, aby pomogli złagodzić niedobór chipów półprzewodnikowych w sektorze motoryzacyjnym, co utrudnia jego bardzo powolne ożywienie po pandemii Covid-19.
Jak podkreśla Reuters, braki części elektronicznych dotknęły m.in. koncerny Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan, Fiat Chrysler Automobiles.
W 2020 roku chipy samochodowe stanowiły zaledwie 3 proc. sprzedaży TSMC. Gros bo 48 proc. stanowiły układy scalone do smartfonów, a 33 proc. chipy o wysokiej wydajności. Co prawda w ostatnim kwartale 2020 r. sprzedaż chipów samochodowych TSMC zwiększyła się o 27 proc. w porównaniu z III kwartałem, ale nadal stanowiła tylko 3 proc. całkowitej sprzedaży w kwartale.