Po naciskach ministra, TSMC priorytetowo potraktuje chipy do aut

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 25-01-2021, 09:55

Produkcja układów scalonych (chipów) wykorzystywanych przez branżę motoryzacyjną będzie miała najwyższy priorytet w przypadku możliwości zwiększenia mocy produkcyjnych, zadeklarował koncern Taiwan Semiconductor Manufacturing (TSMC) odnosząc się do apelu tajwańskiego ministra gospodarki, informuje Reuters.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

Sprawa ma bardzo istotny charakter z powodu poważnego niedoboru tego typu części, który ogranicza produkcję samochodów,

W miniona niedzielę z władzami jednego z największych na świecie producentów chipów kontraktowych spotkał się Wang Mei-hua, szef tajwańskiego resortu gospodarki. Po spotkaniu TSMC zadeklarował „optymalizację” procesu produkcji układów scalonych z naciskiem na zwiększenie produkcji chipów dla koncernów motoryzacyjnych.

Działania ministerstwa gospodarki wynikają z apeli ze strony kilku państw, w tym Niemiec, które chcą by tajwańskie władze przekonały tamtejszych producentów, aby pomogli złagodzić niedobór chipów półprzewodnikowych w sektorze motoryzacyjnym, co utrudnia jego bardzo powolne ożywienie po pandemii Covid-19.

Jak podkreśla Reuters, braki części elektronicznych dotknęły m.in. koncerny Volkswagen, Ford Motor, Subaru, Toyota Motor, Nissan, Fiat Chrysler Automobiles.

W 2020 roku chipy samochodowe stanowiły zaledwie 3 proc. sprzedaży TSMC. Gros bo 48 proc. stanowiły układy scalone do smartfonów, a 33 proc. chipy o wysokiej wydajności. Co prawda w ostatnim kwartale 2020 r. sprzedaż chipów samochodowych TSMC zwiększyła się o 27 proc. w porównaniu z III kwartałem, ale nadal stanowiła tylko 3 proc. całkowitej sprzedaży w kwartale.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane