Połowa środków z emisji na rozwój

Wiktor Szczepaniak
25-03-2005, 00:00

Przejęcie konkurencyjnej sieci fast food w Czechach i otwarcie co najmniej 10 restauracji w Polsce. To plany AmRestu na ten rok.

Holenderska spółka AmRest (skrót od American Restaurants), prowadząca w Polsce i Czechach sieci restauracji Pizza Hut oraz KFC, na przełomie kwietnia i maja zadebiutuje na warszawskiej giełdzie. Wartość oferty przekroczy 100 mln zł. Zarząd AmRestu poinformował, że około 50 proc. kapitału pozyskanego w ramach emisji akcji spółka przeznaczy na rozwój sieci.

— Wczoraj zawarliśmy umowę, która przewiduje przejęcie spółki Miklik’s Food. Jest ona operatorem największego bezpośredniego konkurenta KFC w Czechach — sieci Big Food — informuje Henry McGovern, prezes AmRest.

Akwizycja jest uzależniona od wyniku due diligence i zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych z emisji. Jej wartość sięgnie około 8 mln zł. Spółka planuje kolejne przejęcia w regionie. Poza tym przez trzy lata AmRest zamierza otwierać w Polsce i Czechach ponad 15 restauracji Pizza Hut i KFC rocznie (z tego w Polsce po 7-10 restauracji KFC i 2-3 Pizza Hut). Realizacja planu pochłonie 30-50 mln zł. Będzie on finansowany w dużej mierze środkami z emisji. Firma rozważa też wprowadzenie na rynek nowej marki restauracji (w grę wchodzi m.in. Applebee’s). Na początek otwierałaby 1-2 placówki rocznie. Innym ważnym celem emisji jest spłata części zadłużenia spółki, które przekracza 100 mln zł.

W ofercie publicznej sprzedawane będą zarówno akcje istniejące (4,8 mln), jak i akcje nowej emisji (5 mln). Zapisy dla inwestorów indywidualnych ruszą 11 kwietnia. W tej puli znajdzie się 1,9 mln akcji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Połowa środków z emisji na rozwój