Grodno w nowej strategii zakłada 2 mld zł przychodów i 5 proc. rentowności EBITDA

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2025-10-02 07:37

Dystrybutor elektrotechniki i OZE przedstawił strategę do roku 2029/30. Zakłada w niej poprawę wyników i sięgające 120 mln zł inwestycje.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Rok obrotowy 2024/25 giełdowa społka zakończyła niewielkim spadkiem przychodów do 1,17 mld zł, stratą EBITDA w wysokosci 7 mln zł i stratą netto sięgającą niemal 23 mln zł. Była to pierwsza strata w historii spółki. Wynikała m.in. z załamania rynku pomp ciepła. Już po publikacji tych wyników Andrzej Jurczak, prezes i główny akcjonariusz spółki, zapowiadał zwiększenie skali dzialalności dzięki przejęciom i wzrostowi przychodów z eksportu.

Teraz znalazło to potwierdzenie w oficjalnej strategii na lata 2025/26–2029/30. Zakłada ona dążenie do osiagnięcia 2 mld zł sprzedaży oraz rentowności EBITDA na poziomie co najmniej 5 proc.

"Osiągnięcie tych celów będzie możliwe dzięki dalszej ekspansji sieci sprzedaży, rozwojowi nowoczesnych kanałów dystrybucji, wdrażaniu cyfrowych narzędzi wspieranych sztuczną inteligencją oraz umacnianiu pozycji Ggrodna jako partnera transformacji energetycznej w Polsce. Konsekwentna cyfryzacja procesów, automatyzacja i robotyzacja logistyki, rozwój oferty o wysokiej wartości dodanej oraz efektywne zarządzanie kosztami pozwolą zwiększać skalę działalności bez proporcjonalnego wzrostu kosztów operacyjnych, a tym samym zapewnić satysfakcjonujące wyniki finansowe nawet przy dynamicznym wzroście sprzedaży i udziału w rynku" - napisano w strategii.

W ciągu pięciu lat spółka planuje przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł Środki te zostaną skierowane m.in. na rozwój infrastruktury logistycznej i handlowej, automatyzację procesów, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań cyfrowych oraz finansowanie nowych obszarów działalności.

Artykuł będzie aktualizowany.