Polska Miedź liczy na zyski z kolejowych szlaków

ES
07-10-2008, 00:00

Nowa spółka zależna KGHM będzie konkurować z PKP PLK w zarządzaniu liniami kolejowymi.

Nowa spółka zależna KGHM będzie konkurować z PKP PLK w zarządzaniu liniami kolejowymi.

Spółka PMT Linie Kolejowe dołączyła właśnie do grupy KGHM. Firmę założyła miedziowa spółka Pol-Miedź Trans, która chce zarabiać na zarządzaniu liniami kolejowymi na terenie całego kraju. Kapitał założycielski wyniósł 100 tys. zł, 99 proc. udziałów objął Pol-Miedź Trans. Firma ubiega się o udzielenie przez Urząd Transportu Kolejowego tzw. autoryzacji bezpieczeństwa, będącej warunkiem, który firma musi spełnić, aby stać się zarządcą linii kolejowych.

— Gromadzimy dokumenty, aby otrzymać potrzebne zezwolenie. Najbliższy czas będzie okresem organizacyjnym, ale za mniej więcej rok chcemy już stać się kolejnym w kraju zarządcą linii kolejowych. Wystąpimy z atrakcyjnymi ofertami do samorządów i innych właścicieli linii i bocznic kolejowych — mówi Roman Drzewiecki, prezes PMT Linie Kolejowe.

Jeśli firma otrzyma pozwolenie, stanie się dziewiątym w kraju zarządcą linii kolejowych. Spółka zadba m.in. o utrzymanie stanu technicznego oraz przygotowywanie rozkładów jazdy dla swoich linii.

— Będą potrzebne inwestycje w sprzęt, aby sprostać zadaniom utrzymywania infrastruktury na wybranych liniach. Będziemy korzystać z doświadczeń w branży kolejowej naszej spółki matki — dodaje prezes nowej spółki.

Pol-Miedź Trans prowadzi działalność m.in. transportową. Firma jest ponadto jedną z największych w kraju firm kolejowych wykonujących przewozy przy użyciu własnych wagonów i lokomotyw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ES

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Polska Miedź liczy na zyski z kolejowych szlaków