Polski Standard Płatności: sfinalizowano przejęcie słowackiego VIAMO

PAP
opublikowano: 2023-05-12 11:24

Sfinalizowano przejęcie słowackiej firmy VIAMO, co ma pozwolić na rozwój BLIKA na tym rynku - poinformował w piątek Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Operator BLIK-a wyjaśnił w komunikacie, że podpisana w sierpniu ubiegłego roku umowa zakupu VIAMO, została sfinalizowana, po uzyskaniu zgody Narodowego Banku Słowacji.

Fot. Henryk Przondziono / Foto Gosc / FORUM
Fot. Henryk Przondziono / Foto Gosc / FORUM

"Zgoda Narodowego Banku Słowacji, która umożliwiła sfinalizowanie transakcji, to istotny krok w międzynarodowym rozwoju BLIKA. Dzięki niej możemy rozpocząć wprowadzanie BLIKA na słowackim rynku. Mamy jasno sprecyzowane ambicje, ale też znakomity produkt, który potrafimy skalować. Wierzymy, że ze wsparciem słowackiego zespołu możemy rosnąć szybciej i to nie tylko w tym regionie" - wskazał, cytowany w komunikacie, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności Dariusz Mazurkiewicz.

Wyjaśniono, że VIAMO funkcjonuje na słowackim rynku od dziesięciu lat. Ma status instytucji płatniczej i dostarcza usługi z zakresu płatności P2P oraz płatności na rzecz przedsiębiorstw. Firma jest także dostawcą bramki płatniczej – VIAMO PayGate. Firma ściśle współpracuje z dwoma bankami – VUB i Tatra banka. Z jej usług, za pomocą aplikacji mobilnej VIAMO Plus, mogą jednak korzystać klienci wszystkich banków na Słowacji.

Polski Standard Płatności przypomniał, że poza Polską i Słowacją, w najbliższym czasie BLIK planuje rozwijać swoją działalność także w Rumunii. Pod koniec ubiegłego roku do życia została powołana spółka BLIK Romania, odpowiedzialna za upowszechnienie systemu płatności mobilnych BLIK w tym kraju.

Na początku lutego Polski Standard Płatności informował, że w 2022 roku odnotowano ponad 1,2 mld operacji BLIK-iem, a wartość transakcji wyniosła 163,9 mld zł. BLIK najchętniej wykorzystywany jest w e-commerce – w ubiegłym roku zapłacono nim w tym kanale 714,2 mln razy.