Odpowiednie przeprowadzona rekrutacja ma wysoki wpływ nie tylko na przyjęcie najlepszych pracowników. Dzięki przyjaznej atmosferze i profesjonalnemu podejściu do kandydata firma tworzy swoją przewagę na konkurencyjnym rynku, a także zyskuje ambasadorów marki. Ostatnie badanie przeprowadzone przez eRecruiter i Koalicję na rzecz Przyjaznej Rekrutacji pokazują, że aż 65 proc. kandydatów do pracy posiada pozytywne doświadczenia z rekrutacji. To dzięki coraz większej świadomości pracodawców, wśród których 75 proc. deklaruje, że dba o relacje ze swoimi potencjalnymi pracownikami. — Budowanie pozytywnych relacji z kandydatami biorącymi udział w procesie rekrutacji jest dobrą praktyką biznesową i wyrazem szacunku w stosunku do osób zainteresowanych pracą w danej organizacji. Kandydat nie jest petentem, lecz stroną w zdefiniowanej relacji, w którą wchodzi podczas rekrutacji, i warto zadbać o to, by w tej relacji poczuł się dobrze — mówi Agata Błaszkiewicz, dyrektor ds. HR, Colliers International. Aż 81 proc. respondentów wskazało, że negatywne wrażenia po procesie rekrutacji miały związek z brakiem informacji zwrotnej, dla 73 proc. było to odwlekanie decyzji o wyniku rekrutacji, a dla 64 proc. — zadawanie niemerytorycznych pytań. — Z naszego badania wynika, że aż 58 proc. kandydatów zniechęca się do zakupu produktów lub usług firmy, która źle prowadzi rekrutację. To pokazuje, że przedsiębiorcom nie opłaca się źle traktować potencjalnych pracowników, bo firma może przez to ponieść zbyt duże straty biznesowe i koszty rekrutacyjne. Na te drugie, w obliczu dużych potrzeb kadrowych i małej dostępności pracowników na rynku, wielu pracodawców nie może sobie pozwolić — mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter. © Ⓟ