Powstał sojusz europejskich przewoźników kolejowych

AH
opublikowano: 05-07-2007, 00:00

Ruszył wzorowany na sojuszach linii lotniczych projekt kolejowy Railteam. Cel — odebrać pasażerów liniom lotniczym.

Ruszył wzorowany na sojuszach linii lotniczych projekt kolejowy Railteam. Cel — odebrać pasażerów liniom lotniczym.

Do sojuszu weszły szybkie linie kolejowe DB (Niemcy), SNCF (Francja), Eurostar (Wielka Brytania, Francja i Belgia), NS Hispeed (Holandia), ÖBB (Austria), SBB (Szwajcaria) i SNCB (Belgia).

Przewoźnicy łączą siły i przedstawiają ofertę, która może być atrakcyjna dla pasażerów linii lotniczych. Przynajmniej na trasach w Europie Zachodniej. Na razie siatka połączeń obejmuje trasy od Berlina i Wiednia na wschodzie, przez Hamburg, Amsterdam i Londyn na północy, Bordeaux na zachodzie po Marsylię na południu. Przewoźnicy zapowiadają zagęszczenie siatki, nie wykluczają też przyjmowania do sojuszu innych partnerów.

Pasażerowie będą mogli wykupić jeden bilet na całą trasę, niezależnie od tego, którzy przewoźnicy będą realizować połączenie. Przejazd z Londynu do Paryża ma trwać zaledwie 2 godz. i 15 minut. Trasę z Londynu do Brukseli szybki pociąg pokona w 50 minut.

Atutem sojuszu ma być częstotliwość połączeń dochodzących do kilkunastu dziennie na najpopularniejszych trasach. Przewoźnicy uruchomią też wspólny program lojalnościowy dla pasażerów.

Dziś europejska sieć kolei wysokich prędkości liczy 4,7 tys. km. Do 2020 r. ma mieć już 7,5 tys.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AH

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu