Prezes Link4: Na rynku ubezpieczeń jest miejsce nawet na kilkanaście firm direct

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 18-01-2006, 16:41

Na polskim rynku ubezpieczeniowym jest miejsce nawet dla kilkunastu firm działających w formie direct, czyli tylko przez telefon - uważa prezes Link4 Zofia Dzik.

Na polskim rynku ubezpieczeniowym jest miejsce nawet dla kilkunastu firm działających w formie direct, czyli tylko przez telefon - uważa prezes Link4 Zofia Dzik.

    Od trzech lat na polskim rynku działa pierwsza firma ubezpieczeniowa w systemie direct - Link4. Podobną formułę wejścia na polski rynek chce zastosować drugi największy francuski ubezpieczyciel - Axa. Uruchomienie działalności w formie direct zapowiedział też we wtorek prezes PZU Cezary Stypułkowski.

    "Rynek nie wydaje się nasycony" - powiedziała Dzik podczas środowej konferencji prasowej. Dodała, że w krajach rozwiniętych ich mieszkańcy mają wybór wśród znacznie większej liczby towarzystw ubezpieczeń.

    "Wydaje się, że przestrzeń jest bardzo duża, ale za tym musi iść rozwój rynku. Tymczasem po 3 kwartałach 2005 roku jest wzrost na poziomie inflacji w ubezpieczeniach majątkowych, co oznacza, że rynek nie rośnie" - podkreśliła Dzik. Dlatego ubezpieczyciele czekają na większe zainteresowanie klientów ubezpieczeniami innymi niż komunikacyjne.

    W Polsce 60-70 proc. portfela w ubezpieczeniach majątkowych to ubezpieczenia komunikacyjne.

    Zdaniem ekspertów, działanie w systemie direct, scentralizowanym i bez agentów, daje m.in. możliwość dokładnego zarządzania kosztami i łatwego wprowadzania nowych produktów.

    "Jest też możliwość wykorzystania nisz, do których nie da się trafić w sposób tradycyjny" - podkreśliła Dzik.

    Według przedstawionych we wtorek prognoz PZU, od 2007 r. rynek ubezpieczeń majątkowych będzie się rozwijał w tempie 6-8 proc. rocznie.

    Na polskim rynku swoje produkty oferuje 36 ubezpieczycieli majątkowych i 32 ubezpieczycieli na życie. Swobodę prowadzenia działalności w Polsce mają też zakłady ubezpieczeń z krajów UE.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane