Czytasz dzięki

Primark notuje wzrost sprzedaży po ponownym otwarciu sklepów

ARŻ, Bloomberg
opublikowano: 07-09-2020, 10:41

Klienci Primark kupują więcej ubrań od czasu ponownego otwarcia sklepów tej taniej sieci odzieżowej. Przełożyło się to na wyższe zyski macierzystej firmy Associated British Foods.

Skorygowany zysk operacyjny Primarka za cały rok osiągnie poziom od 300 do 350 mln GBP.

Zobacz więcej

Jeden ze sklepów sieci Primark w Wielkiej Brytanii

Fot. Bloomberg

Inwestorów cieszył fakt, że zainteresowanie kupujących utrzymało się po boomie wywołanym zdjęciem obostrzeń sanitarnych. Sieć nie prowadzi działalności internetowej, dlatego jej sklepy stacjonarne mają kluczowe znaczenie.

Sprzedaż w Wielkiej Brytanii, największym rynku Primarka, nadal będzie o 12 proc. niższa w porównaniu z ubiegłym rokiem. Firma spodziewa się znacznego spadku zysku na akcję. Sklepy zależne od turystów wciąż mają problemy. Przed pandemią generowały 13 proc. sprzedaży. Po ponownym otwarciu wskaźnik ten spadł do 8 proc.

W poniedziałek akcje sieci wzrosły o 6,2 proc. W tym roku straciły łącznie ok. 18 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloomberg

Polecane