Prudential to nazwa, której używa niejedna firma ubezpieczeniowa. W Polsce jako oddział działa Prudential International Assurance, należący do międzynarodowej grupy M&G z centralą w Wielkiej Brytanii. Ten Prudential nie ma nic wspólnego, ani z firmą Prudential Financial, która swoją główną działalność prowadzi w Stanach Zjednoczonych, ani z międzynarodową grupą Prudential, zarejestrowaną na Wyspach Brytyjskich.
Aby wyróżnić się w tym tłumie, Prudential z grupy M&G skrócił nazwę markę produktowej (nazwa firmy się nie zmienia) do krótkiego Pru, a także zrezygnował z charakterystycznej czerwieni na rzecz miksu kolorów: koralowego i dwóch odcieni niebieskiego. Kampania rebrandingowa w Wielkiej Brytanii wystartowała w maju ubiegłego roku i idzie jak po maśle, bo tam Prudential w języku potocznym od dawna funkcjonuje jako Pru. Teraz musi nazwę ukorzenić w świadomości polskich klientów. Rebranding, którego koszty sięgną dziesiątek milionów złotych, obejmuje wymianę szyldów i remonty 20 placówek oraz kampanie informacyjne w mediach, które potrwają co najmniej do końca tego roku. Do tego firma przygotowywała się ponad dwóch lat i zakłada optymistycznie, że odświeżona marka się przyjmie.

– Rozpoczynamy nowy etap naszej obecności w Polsce. Do tej pory koncentrowaliśmy się przede wszystkim na działalności ubezpieczeniowej. Grupa M&G posiada dwa silne filary, którymi są ubezpieczenia i inwestycje. Pod nową marką mamy ambicję rozwijania się w obu tych obszarach z korzyścią dla naszych obecnych i przyszłych klientów ― komentuje Jarosław Bartkiewicz, kierujący polskim Prudentialem.
Ubezpieczyciel działa jako oddział, a więc nie raportuje wyników polskiemu nadzorcy rynku finansowego jak konkurencyjne towarzystwa, dlatego trudno oszacować jego rynkowy udział. Specjalizuje się w biznesie życiowym, zdrowotnym i oszczędnościowym. W 75 proc. jego portfel wypełniają polisy z elementem inwestycyjnym. Pozostała część to produkty stricte ochronne. Kilka tygodni temu ubezpieczyciel wprowadził do polskiej oferty produkt wyłącznie inwestycyjny i zapowiada, że będzie rozwijał ten segment, w czym wspiera go M&G. Grupa finansowa zarządza aktywami o wartości 370 mld GBP ponad 5 mln klientów indywidualnych i ponad 800 instytucjonalnych na 28 światowych rynkach.
M&G gałąź biznesu ubezpieczeniowego rozwija pod marką Pru, a inwestycyjnego pod marką własną. Polska jest wyjątkiem ― obie linie występują pod tym samym brandem. Jesteśmy czwartym co do wielkości rynkiem w Europie kontynentalnej w grupie M&G w biznesie łączonym: ubezpieczenia i inwestycje, oraz pierwszym w biznesie wyłącznie ubezpieczeniowym.