Czytasz dzięki

Przychody indyjskiego oddziału Unilever wzrosły najmocniej od 2011 r.

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 20-10-2020, 16:37

Unilever, światowy gigant rynku produktów spożywczych i konsumenckich może być „dumny” ze swojego indyjskiego oddziału. Odnotował bowiem największy wzrost od grudnia 2011 r., sugerujący odbicie w tamtejszej gospodarce po bezprecedensowym jej lockdownie w kwartale zakończonym w czerwcu.

Przychody Hindustan Unilever, największego pod względem wartości rynkowej w Azji producenta produktów do higieny osobistej zwiększyły się kwartale zakończonym we wrześniu o 16 proc. do 112,8 mld rupii (1,5 mld USD). Z kolei zysk netto podskoczył o 8,6 proc. osiągając wartość 20,1 mld rupii i przebijając medianę prognoz na poziomie 19,1 mld rupii.

Unilever
fot. Bloomberg

Eksperci podkreślają szczególnie wzrost popytu na produkty spółki na obszarach wiejskich. Unilever posiada w Indiach około 8 mln punktów sprzedaży.

Międzynarodowy Fundusz Monetarny prognozuje, że indyjska gospodarka, trzecia w Azji pod względem wielkości skurczy się w roku finansowym kończącym się w marcu 2021 r. o 10,3 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane