Przychody LPP wyższe od oczekiwań. Spółka pokazała zaktualizowaną strategię

ARŻ, PAP Biznes
opublikowano: 2025-12-11 18:22

Grupa LPP miała w III kw. roku 1,707 mld zł skorygowanej EBITDA. Przychody wyniosły 6,141 mld zł (wzrost o 17,8 proc. rdr). Rynek oczekiwał sprzedaży na poziomie 6,114 mld zł. Zysk netto wyniósł 800 mln zł.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Strata netto jednostki dominującej wyniosła w III kw. 18 mln zł wobec 579 mln zł zysku rok wcześniej. Spółka zapowiadała wcześniej, że dokona odpisów dot. rosyjskiej spółki Re Trading, a ich łączny wpływ na skonsolidowany i jednostkowy wynik netto za III kwartał miał wynieść ok. 788 mln zł.

Po oczyszczeniu o zdarzenia jednorazowe zysk netto LPP w trzecim kwartale wyniósł 800 mln zł. Konsensus PAP Biznes przewidywał wynik netto w wysokości 653,9 mln zł.

- Miniony kwartał był bardzo udany pod względem sprzedaży i marży, którą poprawiliśmy o 1 pp. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ponad 20-procentowa dynamika przychodów r/r była widoczna we wszystkich kanałach, co potwierdza zarówno trafność kolekcji, jak i skuteczność naszych formatów zakupowych - powiedział wiceprezes Marcin Bójko, cytowany w komunikacie prasowym.

Od sierpnia do końca października grupa otworzyła 232 nowe placówki, w tym 200 salonów Sinsay, a w ostatnich miesiącach marka zadebiutowała na dwóch rynkach zagranicznych: w październiku w Azerbejdżanie i w grudniu w Mołdawii. Do końca stycznia LPP planuje uruchomienie 350-400 nowych sklepów wszystkich marek oraz zakończenie roku obrachunkowego z przychodami na poziomie co najmniej 23 mld zł.

Nowe prognozy LPP. Aktualizacja strategii na lata 2025-2027

Grupa LPP zaktualizowała założenia strategii na lata 2025-27. W 2027 roku grupa przewiduje ok. 33-34 mld zł przychodów, przy marży EBITDA na poziomie 21,5-22,5 proc.

Marża brutto na sprzedaży zakładana jest w przedziale 53,5-54 proc., a koszty SG&A w przedziale 40-41 proc.

Wcześniej, w kwietniu, przy okazji publikacji strategii LPP zakładała podwojenie przychodów względem 2024 roku, marżę brutto na sprzedaży w wysokości 51-52 proc. i marżę EBITDA w przedziale 18-19 proc.