PTWP wycofało się z negocjacji w sprawie kupna ”Wprost”

Presserwis
opublikowano: 2009-11-10 08:03

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości, wydawca m.in. miesięcznika ”Nowy Przemysł” oraz portalu Wnp.pl, zakończyło negocjacje z AWR ”Wprost” dotyczące zakupu jego flagowego tytułu – tygodnika ”Wprost”.

Jak nieoficjalnie dowiedział się ”Presserwis”, PTWP podpisało już z wydawcą ”Wprost” wstępną umowę notarialną, lecz ostatecznie wycofało się z powodu dostrzeżenia szeregu nowych przypadków ryzyka - chodzi m.in. o wyrok chicagowskiego sądu, który nakazał AWR ”Wprost” wpłacenie 5 mln dolarów zadośćuczynienia Małgorzacie Cimoszewicz-Harlan i jej mężowi za naruszenie dóbr osobistych.
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP, zapytany o powody rezygnacji z kupna tygodnika mówi tylko: - Nie doszliśmy do porozumienia w różnych kwestiach, także finansowych.

Tymczasem na wczorajszym zgromadzeniu udziałowców AWR ”Wprost” przegłosowano zgodę na sprzedaż flagowego tytułu – tygodnika ”Wprost”. Z naszych informacji wynika, że nie była to jednomyślna decyzja wszystkich wspólników, ale zostali oni przegłosowani przez większościowego udziałowca - cypryjską spółkę Qebonto Holdings Limited, w której udziały należą m.in. do rodzinnej firmy Marka, Amadeusza i Pauliny Królów.
Po zakończeniu negocjacji z PTWP nie wiadomo, z kim teraz AWR ”Wprost” będzie rozmawiać o przyszłości tygodnika ”Wprost”. W ubiegłym roku zakupem interesował się szwedzki koncern Bonnier Business Press, który w Polsce wydaje ”Puls Biznesu”. – Bonnier Business nie prowadzi negocjacji z wydawcą ”Wprost” dotyczących przejęcia tego tytułu. Półtora roku temu byliśmy w kontakcie z jego właścicielem, ale te rozmowy nie były kontynuowane – mówi Arkadiusz Dawid, prezes Bonnier Business (Polska).
Nieoficjalnie wśród chętnych do przejęcia tygodnika wymieniany jest Axel Springer Polska, który w segmencie tygodników opinii ma ”Newsweek Polska”.

Zarząd AWR ”Wprost” potwierdza, że szuka inwestora, ale żadnych szczegółów nie ujawnia. (AW)