Rada Etyki Mediów: powierzchowność i sensacje w relacjach z kampanii

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 16-10-2005, 16:30

Rada Etyki Mediów skrytykowała w niedzielę sposób prezentowania przez środki przekazu kampanii wyborczej, zarzucając mediom, że nad powinnością wyjaśniania programów wyborczych i obnażania demagogii "dominowała powierzchowność i poszukiwanie sensacji".

Rada Etyki Mediów skrytykowała w niedzielę sposób prezentowania przez środki przekazu kampanii wyborczej, zarzucając mediom, że nad powinnością wyjaśniania programów wyborczych i obnażania demagogii "dominowała powierzchowność i poszukiwanie sensacji".

    W przyjętym w niedzielę oświadczeniu odnoszącym się do zachowania mediów w kampanii wyborczej Rada stwierdza, iż "jeżeli uznajemy, co nie dla wszystkich szefów i właścicieli mediów jest oczywiste, że środki przekazu powinny pomagać obywatelom w wyborze polityków i wyjaśniać konsekwencje proponowanych przez nich programów, a także ujawniać brak programu i demagogię wypowiedzi, to trzeba stwierdzić, że nad tą powinnością dominowała powierzchowność i poszukiwanie sensacji".

    Rada podkreśla, że "nazbyt często dziennikarze prowokowali wzajemne oskarżenia i podsycali agresję swoich rozmówców".

    Zdaniem Rady Etyki Mediów, "długa i jeszcze trwająca kampania wyborcza z całą wyrazistością odsłoniła słabości polskiej demokracji, a wśród nich i mediów, zarówno elektronicznych, jak i drukowanych". Przyczyną tego stanu jest - w opinii Rady - "niezrozumienie przez część mediów ich roli w demokratycznym społeczeństwie oraz niekompetencja wielu przedstawicieli naszego środowiska".

    Rada Etyki Mediów apeluje, by po opadnięciu gorączki wyborczej podjąć poważną debatę o roli mediów i o kondycji polskiego dziennikarstwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane