Raport PRNews.pl: Rynek bankowości mobilnej – II kw. 2018

  • Wojciech Boczoń
opublikowano: 13-08-2018, 11:44

Z bankowości mobilnej na koniec czerwca 2018 r. aktywnie korzystało już blisko 10 mln osób – wynika z danych udostępnionych nam przez banki. W porównaniu do danych z prezentowanych rok wcześniej nastąpił wzrost o 2,4 mln użytkowników.

Najwięcej mobilnych użytkowników miał na koniec II kw. 2018 r. PKO Bank Polski – 2,4 mln, czyli aż o 558 tys. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znajdował się mBank, który miał 1,7 mln mobilnych użytkowników, a za nim ING Bank Śląski – 1,6 mln. W gronie milionerów były jeszcze BZ WBK (1,3 mln) i Bank Pekao (1,1 mln).

ALotOfPeople, YAY Foto
ALotOfPeople, YAY Foto

Prezentowane w poniższej tabeli dane obejmują nie tylko użytkowników aplikacji mobilnych. Są tu także wliczeni klienci korzystający z bankowości mobilnej przez przeglądarkę – za pomocą serwisów lite lub RWD. W niektórych bankach jest także spore grono mobilnych klientów, którzy logują się do standardowych serwisów bankowości internetowej za pomocą urządzeń mobilnych (telefonów czy tabletów). Dane o użytkownikach samych aplikacji opublikujemy w kolejnym raporcie.

Jak wynika z powyższej tabeli, popularność bankowości mobilnej rośnie lawinowo. Na koniec czerwca 2018 r. swoje finanse za pomocą smartfonów i tabletów obsługiwało aktywnie już blisko 10 mln osób. Dla porównania z bankowości internetowej – rozumianej, jako bankowanie na komputerach – korzystało 16 mln osób. Co ciekawe, rośnie liczba użytkowników mobile only, czyli osób które korzystają wyłącznie z bankowości mobilnej. Ze wstępnych szacunków wynika, że banki mają już około 3 mln takich klientów. Szczegółowe dane podamy wkrótce.Porównując dane rok do roku największy wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej odnotował PKO BP – przybyło ich 558 tys. Za nim uplasowały się Bank Pekao (342 tys.) i ING Bank Śląski (336 tys.).Obserwuj @wboczon
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane