RECENZJE
Scott Adams
„Zasada Dilberta”
Wielki hit jesiennych targów książki „Zasada Dilberta” głosi: Najgorsi pracownicy są systematycznie awansowani tam, gdzie mogą najmniej zaszkodzić — do dyrekcji.
Książka powinna być dołączana do regulaminu organizacyjnego każdego biura i stanowić lekturę obowiązkową szefów, kandydatów na szefów, a zwłaszcza pracowników, którzy w biurowym kosmosie znaczą mniej niż mysz komputerowa. Świat biur, planów, programów i zasad ukazano w krzywym zwierciadle satyry. Według autora, każdy w ciągu dnia choć przez parę minut jest idiotą, także menedżer — napędzany kawą diabelski pomiot.
Wydawnictwo: Business Press
Ian I. Mitroff, Christine M. Pearson
„Zarządzanie sytuacją kryzysową czyli jak ochronić firmę przed najgorszym”
Zaskoczenie, panika, chaos to typowe reakcje w sytuacji zagrożenia. Każde wahanie na rynku, od kryzysu rządowego na antypodach po romansową naturę głowy państwa, może wywołać kryzys, który zakołysze naszą firmą. Lista potencjalnych sytuacji kryzysowych jest długa i obiecująca. Biorąc pod uwagę fakt, że kiedy Europa przyciśnie nas do swego obfitego łona, to niejeden straci oddech — na zawsze, szczerze polecamy te pozycję menedżerom wszystkich szczebli zarządzania, aby mogli na wszelki wypadek, korzystając z mądrych podpowiedzi, przygotować się na najgorsze i przetrwać.
Tłumaczenie: Adam Janiszewski
Wydawnictwo: Business Press
Tomasz Gorban-Klas
cz. I: „Public Relations, czyli Promocja Reputacji — pojęcia, definicje, uwarunkowania”
Alma Kadragic i Piotr Czarkowski
cz. II: „Public Relations, czyli Promocja Reputacji — praktyka działania”
Tylko potentaci w branży Public Relations rozszerzają działania poza odpowiedzi na krytykę prasową i bankiet z okazji rocznicy powstania.
Książka oprócz wiedzy teoretycznej podsuwa wiele sensownych rozwiązań. Polecamy ją szefom małych, średnich i całkiem dużych firm, i oczywiście osobom, które PR traktują jako swój zawód lub powołanie.
Wydawca: Business Press