Rekordowe zakupy Polaków w sieci w niehandlową niedzielę

AR
aktualizacja: 12-03-2018, 15:25

Polacy z zakupów nie zrezygnowali – przenieśli się do Internetu. Branża e-commerce podlicza zyski po pierwszej niehandlowej niedzieli.

W pierwszą niedzielę z zakazem handlu branża e-commerce odnotowała ponad dwukrotny wzrost sprzedaży – poinformowała dzisiaj firma QuarticON. Wczoraj Polacy w sieci wydali aż 270 mln zł, podczas gdy cały polski e-handel średnio w niedzielę notuje 130 mln zł przychodu. 

Zobacz więcej

Fot. Pexels

–  To była świetna niedziela dla e-commerce. Gdyby każda niedziela wolna od handlu wyglądałoby podobnie jak ta pierwsza, e-handel tylko na transakcjach w niehandlowe niedziele zyskałby ekstra 2 mld zł w 2018 r. – mówi Paweł Wyborski, prezes QuarticON.

Z danych firmy wynika, że w ostatnią niedzielę (11 marca) znacząco zmieniły się statystyki transakcji online. Branża e-commerce – jak wynika z analiz QuarticON – odnotowała niemal 40-proc. wzrost udziałów w sprzedaży w skali całego tygodnia w porównaniu ze średnim wynikiem rocznym. Wcześniej sprzedaż w ostatni dzień tygodnia odpowiadała średnio za 13 proc. tygodniowych przychodów. Wczoraj sklepy internetowe wygenerowały aż 18 proc. swoich tygodniowych obrotów. Ładna pogoda spowodowała lawinę e-zakupów między godz. 18 a 22.

Napływające dane zapowiadają tłusty rok w e-handlu. Zdaniem Łukasza Szczepańskiego, prezesa Merlin.pl, wzrostowy trend potwierdzą kolejne niehandlowe niedziele.

– Wprowadzony zakazu handlu w niedzielę to szansa na zwiększenie obrotów o co najmniej kilkanaście procent w skali roku. Obecnie badamy więc skuteczność różnych działań marketingowych, mogących jeszcze zwiększyć efekt prosprzedażowy w dni objęte zakazem handlu w sklepach stacjonarnych. Dostawy tego samego dnia w konkretnych miastach Polski są dla nas ważnym strategicznie zagadnieniem. Chcielibyśmy uruchomić taką usługą dla zamówień we wszystkie dni tygodnia, nie tylko w niedzielę – ocenia Łukasz Szczepański, prezes Merlin.pl. 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Rekordowe zakupy Polaków w sieci w niehandlową niedzielę