RMF TV: bez pomocy inwestora ani rusz

Radosław Omachel, Mariusz Zielke
09-07-2003, 00:00

Broker FM, współwłaściciel radia RMF, szuka inwestorów dla swojej stacji telewizyjnej. Wśród zainteresowanych wymienia się Rotschilda oraz fundusz Innova Capital. Sprawa może się wyjaśnić już w przyszłym tygodniu.

Krakowskie radio RMF FM, które przygotowuje się do uruchomienia stacji telewizyjnej, szuka partnerów do tego przedsięwzięcia. Według nieoficjalnych informacji, RMF TV mają współfinansować bank inwestycyjny Rotschild i fundusz inwestycyjny Innova Capital. Rozmowy w tej sprawie prowadzi współwłaściciel radia — spółka Broker FM. Strony mogą dojść do porozumienia już w przyszłym tygodniu. Jeszcze rok temu Broker FM rozważał wejście na giełdę. Ruszyła nawet procedura przygotowująca nową emisję i wprowadzenie akcji do obrotu publicznego. Pomysł jednak został zarzucony. A od momentu złożenia przez RMF wniosku o koncesję minęły już dwa lata.

Krakowska stacja ma już przyznaną koncesję na nadawanie programu telewizyjnego drogą satelitarną, a zapowiadana od dwóch lat stacja ma mieć profil muzyczno-rozrywkowy. Eksperci są jednak sceptyczni.

— Aby osiągnąć w Polsce sukces komercyjny, stacja telewizyjna musi mieć oglądalność na poziomie minimum 5 proc. Zbudowanie takiego udziału wyłącznie na bazie sieci kablowych i transmisji satelitarnej jest praktycznie niemożliwe — mówi Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland.

RMF TV miałaby działać na zasadach zbliżonych do MTV Polska lub Vivy. Podstawą jej finansowania nie byłyby reklamy, ale wpływy ze sprzedaży sygnału sieciom kablowym.

Studia telewizyjne mają się mieścić w kosmicznym miasteczku pod Alwernią, przy autostradzie Kraków-Katowice, siedzibie firmy. Część kosztów RMF ma więc już z głowy. Nie wiadomo, ile jeszcze potrzeba do uruchomienia nadajnika.

RMF FM jest najczęściej słuchaną i najbardziej dochodową stacją radiową w Polsce. W okresie marzec-maj średni udział RMF w ogólnopolskim audytorium radiowym wynosił 23,79 proc. (badanie Radio Track realizowane przez SMG/KRC Millward Brown). Dla porównania: słuchalność Radia Zet wyniosła 18,88 proc., a Polskiego Radia I — 15,77 proc. Wpływy reklamowe RMF FM liczone według cenników wyniosły w 2002 r. 243 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Radosław Omachel, Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / RMF TV: bez pomocy inwestora ani rusz