Rozstrzygnięto konkurs dla dziennikarzy ekonomicznych

opublikowano: 2004-05-28 20:31

Ośmioro dziennikarzy prasowych, radiowych i telewizyjnych otrzymało w piątek nagrody i wyróżnienia w drugiej edycji konkursu "Nagrody im. Władysława Grabskiego" za najlepsze publikacje o tematyce ekonomicznej w 2003 roku.

Konkurs jest organizowany przez Narodowy Bank Polski we współpracy z agencją Reuters-Polska i Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich.

Dziewięcioosobowa kapituła, której przewodniczył prof. Cezary Józefiak, przyznała nagrody i wyróżnienia w czterech kategoriach: dla dziennikarzy prasy ogólnopolskiej i agencji prasowych, prasy regionalnej i lokalnej, rozgłośni radiowych ogólnopolskich i regionalnych oraz telewizji ogólnopolskiej i regionalnej.

W tym roku na konkurs dziennikarze nadesłali 62 zgłoszenia, w tym ponad połowę do kategorii prasa ogólnopolska.

W tej kategorii nagrodę główną otrzymał Witold Gadomski z "Gazety Wyborczej", a wyróżnienie Joanna Solska-Czerska z tygodnika "Polityka".

W kategorii prasy regionalnej i lokalnej nagrodę główną otrzymał, po raz drugi z rzędu, Jarosław Latacz z "Dziennika Zachodniego". Kapituła wyróżniła także Beatę Chomątowską z "Dziennika Polskiego" i Karola Poznańskiego z Regionalnej Agencji Informacyjnej.

W kategorii radio nagrodę główną otrzymał Cezary Szymanek z Radia PiN, a wyróżnienie Mariusz Gierszewski z Radia ZET.

W kategorii telewizja kapituła nie przyznała nagrody głównej, ale postanowiła wyróżnić Marię Wojciechowicz-Litowczenko z Astra TV Studio.

Podczas uroczystości prof. Józefiak podkreślił, że nagrodzona została publicystyka, która wpływa na sposób myślenia o gospodarce.

Z kolei prezes NBP, Leszek Balcerowicz powiedział, że "nie można być specjalistą od gospodarki nie znając się na państwie, i nie można być specjalistą od państwa, nie mając zielonego pojęcia o gospodarce".

Jak wyjaśniają organizatorzy konkursu, jego celem jest wyróżnienie dziennikarzy przygotowujących wartościowe artykuły,

audycje i programy, które przyczyniają się do podniesienia poziomu wiedzy ekonomicznej wśród Polaków.