
Komisja Europejska zezwoliła na dokapitalizowanie Lufthansy w wysokości 6 mld EUR (6,6 mld USD), z zastrzeżeniem zakazu wypłaty dywidend, wykupu akcji własnych i niektórych przejęć do czasu zwrotu pomocy państwa.
Lufthansa i liczne unijne linie lotnicze otrzymały pomoc państwa po przedłużającym się załamaniu podróży spowodowanym pandemią koronawirusa, z których wszystkie zostały zatwierdzone przez władzę wykonawczą Unii Europejskiej z zastrzeżeniem surowych warunków.
Ryanair i niemiecki odpowiednik Condor zakwestionowali następnie decyzję UE w sprawie Lufthansy.
Sędziowie stwierdzili, że Komisja „popełniła kilka błędów, w szczególności uznając, że Lufthansa nie była w stanie uzyskać finansowania na rynkach dla całości swoich potrzeb”.
Uznali, że unijny organ ochrony konkurencji nie wymagał również mechanizmu zachęcającego Lufthansę do jak najszybszego odkupienia udziałów w Niemczech i popełnił błąd, zaprzeczając, jakoby Lufthansa posiadała znaczącą pozycję rynkową na niektórych lotniskach.
Trybunał orzekł również, iż Komisja również popełniła błąd, „przyjmując różne zobowiązania, które nie zapewniają zachowania skutecznej konkurencji na rynku”.
Komisja może odwołać się do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.