DUESSELDORF (Reuters) - Niemiecka sieć handlowa Metro podała we wtorek, że w pierwszym kwartale tego roku zanotowała stratę operacyjną z powodu kosztów zagranicznej ekspansji.
Strata operacyjna Metra wyniosła 5,9 miliona euro, podczas gdy analitycy spodziewali się zysku w wysokości 7,8 miliona euro przy sprzedaży na poziomie 11,7 miliarda euro. W rzeczywistości sprzedaż wyniosła 11,82 miliarda euro, co oznacza wzrost o 5,2 procent licząc rok do roku.
Piąta pod względem wielkości sieć handlowa na świecie podała, że wynik z pierwszego kwartału spowodowany jest kosztami ekspansji zagranicznej, dzięki której spółka chce zrównoważyć spowolnienie na rodzimym rynku.
Udział rynków zagranicznych w sprzedaży grupy wzrósł do 45 procent.
W pierwszym kwartale wzrósł zysk operacyjny sklepów Cash and Carry, spadł natomiast w przypadku sklepów handlujących elektroniką.
Strata netto spółki pogłębiła się do 56,2 miliona euro z 39,2 miliona w anlogicznym okresie roku ubiegłego. Mimo tych wyników Metro podtrzymało prognozę według której zysk na akcję ma wzrosnąć w 2002 roku o 10 procent, a sprzedaż o sześć procent.
Analitycy przypominają, że Metro w pierwszym kwartale generuje tylko jeden procent swojego rocznego zysku operacyjnego.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))