SkyEurope liczy na wyższe przychody w 2009

ISB
opublikowano: 01-12-2008, 16:21

Spółka SkyEurope Holding AG oczekuje, że w 2009 r. uda jej się zwiększyć przychody, pomimo tego, że zimą planuje zmniejszyć swoje zdolności przewozowe, wynika z raportu spółki.

"Oczekujemy wzrostu przychodu mimo redukcji zdolności przewozowych podjętych zimą 2009 wynikającego z wyższej ilości pasażerów i wzrostu przychodów dodatkowych" - czytamy w części raportu poświęconej prognozom.

SkyEurope przyznał, że wysokie ceny paliwa nadal będą negatywnie oddziaływać na wyniki spółki w części I kw., zanim zacznie korzystać z obniżenia cen.

"Aktualna prognoza dla europejskiego przemysłu lotniczego jest niepewna. Ceny paliwa obniżyły się z ich historycznie wysokich poziomów, jednak gospodarka europejska zaczyna ujawniać oznaki słabości" - czytamy dalej.

SkyEurope poinformowało, że rezerwacje na okres zimowy wskazują na silny wzrost w porównaniu do stanu sprzed roku. Na tej podstawie firma zakłada, że poprawi wskaźnik obłożenia lotów. Ma się też poprawić przychód przypadający na jednego klienta, a to dzięki zwiększeniu przychodów z usług dodatkowych.

"W zimie 2009 zamierzamy dokonać zmniejszenia naszej zdolności przewozowej o 19%, co wpłynie negatywnie na nasz koszt jednostkowy (bez kosztu paliwa), jednakże w zależności od koniunktury latem 2009, mamy możliwość zwiększenia zdolności przewozowej dodając dodatkowe samoloty a także poprawienia wykorzystania samolotów wiosna/latem 2009" - poinformowało SkyEurope.

SkyEurope rozpoczęło rozmowy z Flyholding, spółką holdingową włoskiej linii lotniczej myair.com, w celu zbadania możliwości potencjalnego sojuszu strategicznego, który miałby przynieść m.in. synergie kosztowe.

"Synergie działalności będą obejmować potencjalne krzyżowe wykorzystanie zdolności przewozowej samolotów, krzyżową sprzedaż biletów, wspólne korzystanie z zaplecza i zasobów na lotniskach" - czytamy w raporcie.

SkyEurope Holding AG miała przed audytem 59,41 mln euro skonsolidowanego straty netto w roku obrotowym 2008 (kończącym się 30 września br.) wobec 24,07 mln euro straty rok wcześniej. Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 56,13 mln euro wobec 20,91 mln euro straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 260,93 mln euro wobec 236,18 mln euro rok wcześniej. Roczny raport po audycie zostanie opublikowany 9 stycznia 2009 r. (ISB)

mtd/tom

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISB

Polecane