Solorz - Żak mówi o podrzynaniu gardeł

Karol Jedliński
opublikowano: 07-07-2009, 06:52

Na rynku reklamy telewizyjnej zrobiło się nerwowo. Padają naprawdę mocne słowa. Nie ma już solidarności nadawców — uważa właściciel Polsatu.

W ubiegłym roku TVN zebrał z reklam o 70 mln zł więcej niż Polsat. To o 2,5 proc. więcej od rywala. Po pierwszym półroczu 2009, według cenników, przychody z reklam TVN są już o 22 proc. większe. Właściciel Polsatu uważa, że na rynku reklamy zrobiło się nerwowo.

— To nie było tak, że źle oceniliśmy sytuację na rynku, zbyt sztywno negocjując stawki. Kryzys ma to do siebie, że jest nieprzewidywalny. Podejrzewam, że inne czołowe telewizje poszły na wojnę cenową — ocenia Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu.

Nie jest tajemnicą, że pierwsze poważne cięcia w cennikach pojawiły się już pod koniec ubiegłego roku. To tradycyjny sezon negocjacji i to wtedy reklamodawcy decydują o lokalizacji większości budżetów na telewizję. Najelastyczniejsze oferty przedstawiły TVP i TVN. Polsat dłużej wierzył, że będzie w stanie wypełnić cały czas reklamowy jedynie rezygnując z tradycyjnych dla branży podwyżek cenników.

— Rozumiem, że jeśli branża jest w kłopocie, to ceny lecą w dół. Ale chwilami to wygląda jak podrzynanie gardła rynkowi telewizyjnemu — uważa Solorz-Żak.

Więcej we wtorkowym "Pulsie Biznesu".

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Polecane