Spółka Palikota zebrała 7,5 mln zł

Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2022-05-18 11:46

Manufaktura Piwa Wódki i Wina w pierwszej ofercie publicznej sprzedała prawie 140 tys. akcji, realizując tym samym emisję w 70 proc.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Niepewne otoczenie rynkowe oraz słaby sentyment inwestorów to powody zawieszenia pierwszych ofert publicznych 3LP, Creotechu i Vortex Energy. Spółka Janusza Palikota, której cel emisyjny był znacznie mniejszy niż w przypadku tych spółek, podtrzymała plany IPO, wydłużając tylko o kilka dni termin zapisów na akcje. Cena za jedną akcję serii K wynosiła 54 zł.

W zakończonej 18 maja ofercie Manufaktury Piwa Wódki i Wina przydzielono inwestorom 139 tys. akcji z oferowanych 203 tys., więc wpływy z emisji wyniosły około 7,5 mln zł brutto. Wszystkie akcje przydzielono w ramach transzy małych inwestorów, która została wyczerpana niemal w 94 proc. Pieniądze pozyskane z emisji mają zostać w całości przeznaczone na kapitał obrotowy.

Kolejnym krokiem spółki ma być rozpoczęcie procedur związanych z rozpoczęciem notowań na rynku NewConnect. Akcje z nowej emisji serii K mają być włączone do obrotu zorganizowanego w II lub III kw. 2022 r.