Spożywczy gigant z USA podzieli się na dwie spółki

ARŻ, Reuters
opublikowano: 2025-09-02 13:02

Kraft Heinz podzieli się na dwie spółki notowane na giełdzie, z których jedna będzie produkować sosy, a druga artykuły spożywcze. Amerykański gigant zamierza w ten sposób wygenerować wzrosty po latach słabej sprzedaży - informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Spółka Global Taste Elevation będzie odpowiedzialna za takie marki sosów jak m.in. Heinz, Philadelphia i Kraft Mac & Cheese, podczas gdy druga, o nazwie North American Grocery, skupi w sobie m.in. marki spożywcze Oscar Mayer, Kraft Singles i Lunchables.

- Marki Kraft Heinz są kultowe i uwielbiane, ale złożoność naszej obecnej struktury utrudnia efektywne alokowanie kapitału, ustalanie priorytetów inicjatyw i skalowanie najbardziej obiecujących obszarów - stwierdził Miguel Patricio, dyrektor generalny Kraft Heinz.

Spółka spodziewa się, że jej podział na dwie oddzielne jednostki zostanie sfinalizowany w drugiej połowie 2026 roku. Akcje Kraft Heinz odnotowują niewielki, 0,25-proc. wzrost, w handlu międzysesyjnym.

W ciągu ostatniego roku walory koncernu spożywczego staniały łącznie o ok. 21 proc. Podobnie jak inne firmy produkujące żywność paczkowaną boryka się on z problemami, ponieważ konsumenci szukają zdrowszych i tańszych alternatyw.