Spółka Global Taste Elevation będzie odpowiedzialna za takie marki sosów jak m.in. Heinz, Philadelphia i Kraft Mac & Cheese, podczas gdy druga, o nazwie North American Grocery, skupi w sobie m.in. marki spożywcze Oscar Mayer, Kraft Singles i Lunchables.
- Marki Kraft Heinz są kultowe i uwielbiane, ale złożoność naszej obecnej struktury utrudnia efektywne alokowanie kapitału, ustalanie priorytetów inicjatyw i skalowanie najbardziej obiecujących obszarów - stwierdził Miguel Patricio, dyrektor generalny Kraft Heinz.
Spółka spodziewa się, że jej podział na dwie oddzielne jednostki zostanie sfinalizowany w drugiej połowie 2026 roku. Akcje Kraft Heinz odnotowują niewielki, 0,25-proc. wzrost, w handlu międzysesyjnym.
W ciągu ostatniego roku walory koncernu spożywczego staniały łącznie o ok. 21 proc. Podobnie jak inne firmy produkujące żywność paczkowaną boryka się on z problemami, ponieważ konsumenci szukają zdrowszych i tańszych alternatyw.
