Sprecyzowany plan działania

Komentarz partnera Joanna Czynsz-Piechowiak, Prezes Grupy Saint-Gobain w Polsce
opublikowano: 18-04-2021, 20:00

“Making the world a better home” to kluczowe zobowiązanie Grupy Saint-Gobain. Podpisując 23 września 2019 w Nowym Jorku deklarację Global Compact ONZ “Business Ambition for 1,5°C”, firma Saint-Gobain zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej netto do roku 2050.

W listopadzie 2020 r. grupa Saint-Gobain przedstawiła zarys swojego planu działania na rzecz osiągnięcia neutralności emisyjnej, w której zobowiązała się do zmniejszenia emisji w zakresie tzw. Scope 1 i Scope 2 o 33 proc. w wartościach bezwzględnych do 2030 r. oraz emisji w zakresie tzw. Scope 3 o 16 proc. w tym samym okresie.

Saint-Gobain w Polsce podjęło intensywne prace mające na celu wdrożenie konkretnych lokalnych planów działań prowadzących do osiągniecia określonych celów. Przygotowywana co roku mapa drogowa wyznacza misje zarówno poszczególnych biznesów, jak i całej grupy. Przykładowe inicjatywy obejmują wdrożenie nowej polityki flotowej, działania na rzecz zwiększenia efektywności energetycznej fabryk, zmniejszenie emisyjności działalności logistycznej i ograniczenie wykorzystywania w produkcji surowców nieodnawialnych.

Naszym nadrzędnym celem pozostaje jednak zadowolenie klientów. Działania w zakresie neutralności klimatycznej muszą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych partnerów. Prowadzimy dialog, aby zdobyć precyzyjną wiedzę o oczekiwaniach zrównoważonego rynku i dzielić się naszym doświadczeniem poprzez szkolenia i warsztaty. We wszystkie te działania jest zaangażowane grono ekspertów Saint-Gobain – ambasadorów naszego programu Zrównoważonego Rozwoju. Ich zadaniem jest propagowanie wiedzy, ducha odpowiedzialności i sprawczości pośród blisko 7500 pracowników Grupy, w tym informowanie o wszystkich akcjach i narzędziach, które powstają i są wdrażane.

Doskonałym przykładem skutecznie wdrożonej inicjatywy jest Fundusz Węglowy, w ramach którego pracownicy mogą zgłaszać pomysły umożliwiające dojście do neutralności klimatycznej. W ten sposób pozyskujemy i bierzemy pod lupę wszelkie koncepcje powiązane z inwestycjami i takie związane z codzienną działalnością operacyjną, ze zmianą drobnych nawyków włącznie.

Saint-Gobain poprzez swoje marki takie jak Ecophon, Isover, Isoroc, Rigips, Weber, Glassolutions, jest silnie zaangażowane w zrównoważony rozwój sektora budownictwa. Wierzymy, że konsekwentne obniżanie śladu węglowego budynków przyczyni się w istotnym stopniu do osiągnięcia neutralności klimatycznej Polski w 2050 r. Zmierzyliśmy ostatnio, o ile dzięki zastosowaniu naszych produktów w budynku będzie można zredukować emisję CO2. Saint-Gobain w Polsce ma jasno sprecyzowany plan działania. Wiem, że dzięki wysiłkowi naszego zaangażowanego zespołu uda nam się go zrealizować w terminie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Organizator

Puls Biznesu

Patron honorowy

Ministerstwo Klimatu i Środowiska Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii

Polecane