Sprzedaż detaliczna w USA zgodna z oczekiwaniami

opublikowano: 14-02-2020, 14:44

Sprzedaż detaliczna rosła w USA umiarkowanie w styczniu, bo Amerykanie więcej wydawali m.in. w restauracjach i na meble.

Sprzedaż detaliczna wzrosła o 0,3 proc. w styczniu. To głównie zasługa zwiększonych zakupów Amerykanów w sklepach z artykułami budowlano-montażowymi. Zwiększyły sprzedaż o 2,1 proc., najmocniej od lata ubiegłego roku. W pozostałych obszarach nie było już tak dobrze, choć nieźle wypadły bary i restauracje, gdzie sprzedaż wzrosła drugi miesiąc z rzędu, tym razem o 1,2 proc. Utrzymująca się dobra sytuacja na rynku nieruchomości mieszkaniowych pomogła także branży meblowej, która zwiększyła sprzedaż o 0,6 proc. Styczeń był natomiast słaby dla stacji benzynowych, które ucierpiały z powodu taniejących paliw, a także aptek i sklepów AGD. Wyjątkowo słabo rozpoczęły rok sklepy odzieżowe, które zanotowały aż 3,1 proc. spadek sprzedaży, największy od 2009 roku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, MarketWatch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

USA