Jak wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (CAAM), w styczniu 2024 r. sprzedaż samochodów wraz z tymi jakie trafiły na zagraniczne rynki wyniosła łącznie 2,44 mln sztuk. To o 22,7 proc. mniej niż miesiąc wcześniej, jednak o 47,9 proc. więcej niż w styczniu 2023 r. Był to pierwszy spadek od listopada.
W przypadku samych pojazdów zasilanych energią elektryczną w porównaniu z grudniem tąpnęła aż o 38,8 proc. notując pierwszy spadek od sierpnia 2023 r. W ujęciu rocznym była jednak o 78,8 proc. wyższa. Obecnie sprzedaż pojazdów NEV w całości pojazdów osobowych stanowi około 29,9 proc.
Z kolei zgodnie z raportem Chińskiego Stowarzyszenia Samochodów Osobowych (CPCA ) w styczniu sprzedaż samochodów osobowych w Państwie Środka zmniejszyła się o 37,9 proc. w stosunku rocznym i o 40,4 proc. w ujęciu miesięcznym, co stanowi najgorszy wynik dla stycznia od 2000 r. Związane to było z zakończeniem dotacji i obniżek podatków.
W styczniu. Chiny wyeksportowały 443 tys. pojazdów, co stanowi 18,2 proc. całkowitej sprzedaży, a prawie jeden na siedem pojazdów NEV sprzedanych w tym miesiącu również został dostarczony na zagraniczne rynki.