Czytasz dzięki

Start-up uprości sprawy sercowe

opublikowano: 02-06-2019, 22:00

Simplicardiac, w który zainwestowali znani z GPW menedżerowie, szuka pieniędzy na ułatwiającą zabiegi kardiologiczne opaskę uciskową

Na świecie co roku wykonuje się nawet 20 mln zabiegów cewnikowania serca, czyli wprowadzania przez jedną z tętnic cewnika — najczęściej po to, by zdiagnozować i leczyć chorobę wieńcową, która może prowadzić do zawału. Zazwyczaj cewnik wprowadzany jest w pachwinie przez tętnicę udową, ale coraz częściej robi się to w okolicy nadgarstka przez tętnicę promieniową. Po jego usunięciu tętnicę trzeba oczywiście zamknąć, a z tym czasem jest problem.

Simplicardiac, którego prezesem jest Andrzej Białkowski-Miler,
zakończył już prace projektowe. Na dokończenie procesu certyfikacji i
rozpoczęcie pilotażowej produkcji potrzebuje jeszcze około 1,5 mln zł
Zobacz więcej

PROSTY RACHUNEK:

Simplicardiac, którego prezesem jest Andrzej Białkowski-Miler, zakończył już prace projektowe. Na dokończenie procesu certyfikacji i rozpoczęcie pilotażowej produkcji potrzebuje jeszcze około 1,5 mln zł Fot. Marek Wiśniewski

— Pomysł na nasz biznes narodził się na sali operacyjnej podczas zabiegu, gdy profesor Mariusz Kruk z Instytutu Kardiologii w Aninie nie miał pod ręką standardowych opasek uciskowych, więc na poczekaniu zaimprowizował opatrunek zamykający tętnicę promieniową. Szybko doszedł do wniosku, że mechanizm jego działania można udoskonalić, złożył wniosek patentowy i zgłosił się do naszego zespołu, by przekuć to w projekt biznesowy — mówi Andrzej Białkowski-Miler, prezes Simplicardiacu.

Dotacyjne finansowanie

Simplicardiac już w 2015 r. pozyskał 1,3 mln zł finansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach pilotażowego programu Bridge Classic.

— Przeznaczyliśmy te pieniądze na prace badawczo-rozwojowe nad opaską uciskową, a także finansowanie procedur patentowych. Obecnie nasze rozwiązanie jest opatentowane m.in. w Polsce i Chinach. Na pozostałych kluczowych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone czy kraje Europy Zachodniej, procedury patentowe trwają — mówi Andrzej Białkowski-Miler. Spółka zakończyła już prace projektowe, a teraz przygotowuje się do certyfikacji urządzenia medycznego i rozpoczęcia pilotażowej produkcji.

— Prowadzimy rozmowy z firmami z całego świata. Cewnikowanie przez tętnicę promieniową wywołuje mniej powikłań i generuje niższe koszty niż alternatywne metody, bo pacjenci spędzają mniej czasu w szpitalu. Nasze rozwiązanie upraszcza jeden z kluczowych elementów zabiegu, sądzimy więc, że będzie atrakcyjne dla pacjentów i lekarzy, a także dla globalnych firm medycznych obecnych na rynku kardiologii interwencyjnej — mówi prezes Simplicardiacu.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Długa droga

Opaska uciskowa może być gotowa do wprowadzenia na rynek w ciągu 15 miesięcy od momentu, gdy uzyska unijną certyfikację.

— Naszym celem jest doprowadzenie do przejęcia firmy lub produktu przez jednego z globalnych graczy, np. Boston Scientific, Teleflex, Terumo czy Abbott. Niedawne wielomilionowe transakcje firm działających w obszarze tzw. closure devices, m.in. Essential Medical, Access Closure, wskazują na atrakcyjność tego segmentu i dobre perspektywy wyjścia z inwestycji dla firm posiadających rozwiązania o globalnej innowacyjności — mówi Andrzej Białkowski-Miler.

Przedstawiciele Simplicardiacu nie chcą mówić oficjalnie o potrzebach kapitałowych spółki, ale wiadomo, że potrzebuje ona około 1,5 mln zł na dokończenie procesu certyfikacji i rozpoczęcie pilotażowej produkcji. Spółka ma obecnie sześciu udziałowców, w tym dwóch znanych na rynku kapitałowym. Jeden to Marcin Szumowski, były prezes Medicalgorithmicsu, a obecnie szef i znaczący akcjonariusz biotechnologicznego OncoArendi Therapeutics. Drugi to Tomasz Poniński znany m.in. ze spółki Airway Medix.

— Uzyskanie certyfikacji na rynku europejskim jest kamieniem milowym umożliwiającym spółce rozpoczęcie rozmów o partnerstwie z globalną firmą medyczną. Jeśli jednak chcemy uzyskać znacznie wyższy zwrot z inwestycji, powinniśmy wówczas wykonać serię postmarketingowych badań klinicznych — mówi Andrzej Białkowski-Miler.

Sprawdź program warsztatu "Rozwój produktów i usług", 27 czerwca 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane