Korean Air Lines, największy akcjonariusz południowokoreańskiego Hanjin Shipping zdecydował się zasilić spółkę 60 mld wonów (54 mln USD) kapitału, który pozwolił zapłacić za usługi portowe. Wraz z decyzją sądu w USA umożliwia to statkom Hanjin wpływać do portów i wyładowywać stopniowo kontenery, w których znajduje się towar wartości ok. 14 mld USD.

W niedzielę południowokoreański resort handlu zadeklarował 400 mld wonów w niskooprocentowanych pożyczkach dla klientów Hanjin, aby mogli skompensować wzrost kosztów transportu morskiego spowodowany przez bankructwo przewoźnika.
- Choć powrót do normalności może zająć jeszcze jakiś czas, to spodziewamy się zobaczyć oznaki poprawy sytuacji – głosi oświadczenie rządu Korei Południowej.
Hanjin Shipping, siódmy na świecie kontenerowy przewoźnik morski, ogłosił niewypłacalność w Korei Południowej w ostatnich dniach sierpnia, a w USA wystąpił o ochronę przed roszczeniami wierzycieli 2 września.