Według de Meo, w Europie istnieje potencjał do współpracy dla większości producentów, szczególnie w kluczowych segmentach łańcucha wartości pojazdów elektrycznych, takich jak pozyskiwanie surowców i produkcja. Europejczycy są w tyle za Chinami pod względem dostępu do surowców, procesu ich rafinacji oraz zdolności produkcyjnych gigafabryk. Szef Renault przekazał, że aby dorównać Chinom w dziedzinie pojazdów elektrycznych, europejscy producenci muszą podjąć większe wysiłki.
De Meo wezwał także władze UE i rządy do zachęcania dostawców energii i producentów samochodów do współpracy, aby przyspieszyć rozwój infrastruktury ładowania oraz wykorzystywać pojazdy elektryczne do przechowywania energii dla sieci, ponieważ mogą one działać jako dostawcy energii w razie potrzeby. "Europa to bardzo rozdrobniony krajobraz, co stanowi jego piękno", ale także spowalnia go pod względem pewnych rodzajów przemian – stwierdził szef Renault.