Szwedzi zamykają biznes w Polsce

aktualizacja: 26-01-2018, 14:40

Cloetta, szwedzki producent słodyczy, ogłosił zamknięcie biznesu Candyking w Polsce, donosi just-food.com.

- Zdecydowaliśmy wyjść z przynoszącego straty biznesu Candyking w Polsce ponieważ nie widzimy możliwości osiągnięcia zysków w przyszłości – głosi oświadczenie zawarte w raporcie kwartalnym i rocznym Cloetta, opublikowanym w piątek.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Więcej szczegółów dotyczących zamknięcia biznesu, ram czasowych i liczby likwidowanych miejsc pracy, nie podano.

Stoiska z żelkami Candyking można spotkać w sklepach Biedronka.

Na słodycze wydajemy rocznie około 13-14 mld zł. Nasi producenci zwracają w ostatnim czasie uwagę głównie na konkurencję ze Wschodu, a nie Zachodu czy Północy Europy - narzekają na tani import produktów z Ukrainy, z którym nie są w stanie konkurować cenowo. To o debiutach ze Wschodu było też głośno w ostatnich latach. Szefa na Polskę szukał rosyjski gigant United Confectioners. Jego produktów nie widać jednak w sklepach. Widać natomiast produkty ukraińskiego Roshenu, należącego do ukraińskiego prezydenta Petro Poroshenki, który powoli buduje u nas struktury sprzedażowe. W październiku pisaliśmy natomiast tureckim koncernie Eti, który zarejestrował u nas spółkę i rozpoczął poszukiwania prezesa na Polskę.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Michalina Szczepańska, just-food.com

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Branża spożywcza / Szwedzi zamykają biznes w Polsce