Agencja nadzorująca plan, Biuro Wschodniego Korytarza Ekonomicznego (EECO), dąży do jak największego postępu w projekcie przed wyborami, które zaplanowane są na luty 2019 r.
Około 31 firm, głównie z Tajlandii, Chin i Japonii, analizuje warunki projektu.
Jednym z obszarów oceny będzie "ile konsorcjów poprosi rząd o współinwestowanie" – powiedział Kanit Sangsubhan, sekretarz generalny EECO.
Wojskowy rząd, który jest u władzy od czasu zamachu stanu w 2014 roku, stawia na inwestycje w infrastrukturę, próbując podnieść tempo wzrostu gospodarczego Tajlandii do poziomu osiągniętego w sąsiednich krajach.
Wschodni Korytarz Ekonomiczny to plan o wartości 1,7 biliona bahtów, mający na celu dodanie infrastruktury i zaawansowanych gałęzi przemysłu w prowincjach Rayong, Chachoengsao i Chonburi. Połączenie kolejowe przebiegałoby pomiędzy dwoma międzynarodowymi lotniskami w Bangkoku, a trzecim międzynarodowym portem lotniczym U-Tapao w Rayong, zlokalizowanym w pobliżu turystycznej miejscowości Pattaya.