Efektywna stopa podatkowa w I kw. 2020 r. wyniosła 9,8 proc. w porównaniu do 18,3 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wpływ na to miało zastosowanie ulgi IP Box.

Zysk z dzielności operacyjnej zwiększył się do 37,6 mln zł z 12,3 mln zł przed rokiem, a przychody wzrosły do 95 mln zł z 45,3 mln zł. Za blisko 85 mln zł przychodów w I kw. odpowiadała gra „Fishing Clash”. Przed rokiem było to 37,5 mln zł, a kwartał wcześniej 68 mln zł. Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) gry w I kw. wyniosła ok. 2,9 mln, w porównaniu do ok. 1,9 mln w ostatnim kwartale 2019 roku. W I kw. na marketing „Fishing Clash” spółka wydała 18,3 mln zł wobec 15 mln zł przed rokiem.
"W kwietniu 2020 szacunkowe płatności z Fishing Clash po raz kolejny osiągnęły rekordowy poziom i wyniosły aż 43,7 mln zł, przy nakładach marketingowych w wysokości 19,2 mln zł. Pierwsza połowa maja to kontynuacja intensywnego marketingu i dobrej passy przychodowej." - podała spółka w komunikacie.
Analizując rozwój sytuacji na rynku user acquisition i zachowania graczy, w połowie marca spółka zdecydowała się na bardzo dynamiczne zwiększenie nakładów na marketing.
- Pozwoliło nam to skokowo zwiększyć liczbę graczy, którzy, liczymy na to, zostaną z nami na długo i pozwolą trwale podnieść bazę przychodową. Sytuacja na rynku jest bardzo dynamiczna a my, dzięki naszemu zapleczu analitycznemu i sprawnemu podejmowaniu decyzji jesteśmy w stanie szybko dostosowywać swoje działania do bieżącej sytuacji - mówi Maciej Zużałek, nowo powołany prezes Ten Square Games.
W pierwszej połowie maja wydatki na marketing gry wyniosły 4,8 mln USD.
Przepływy operacyjne wzrosły do blisko 30 mln zł z 12 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Pomimo wysokiej dynamiki wyników producenta gier mobilnych w pierwszym kwartale, okazały się one nieco niższe od oczekiwań analityków. Zysk netto był 4,2 proc. niższy od konsensusu PAP Biznes, zysk operacyjny o 7,5 proc., a EBITDA o 7,3 proc.
Zarząd Ten Square Games poinformował, że przekazanie pakietu akcji nowemu prezesowi w ramach programu motywacyjnego obciąży księgowo wyniki drugiego kwartału.
„Program motywacyjny, o którym mowa, uwzględnia przekazanie po cenie nominalnej równej 0,1 zł za akcję 144.825 akcji przez dotychczasowych akcjonariuszy. Zgodnie z „MSSF 2 Płatności w formie akcji” każde przekazanie instrumentów kapitałowych jednostki gospodarczej dokonane przez jej akcjonariuszy kontrahentom dostarczającym towary bądź usługi jest płatnością w formie akcji i podlega wycenie zgodnie ze wskazanym standardem. Szacowana wartość programu może wynieść ok. 75 mln zł, dokładna wartość będzie uzależniona od kursu rynkowego akcji Jednostki Dominującej na moment przyznania instrumentów finansowych” - czytamy w raporcie kwartalnym.
Na kwestie programu motywacyjnego dla nowego prezesa oraz programu dla pozostałych managerów zwracaliśmy uwagę w ostatnim wywiadzie z przedstawicielami spółki.
Spółka, która w czwartym kwartale ubiegłego roku uruchomiła w fazie soft launch na Androidzie trzy nowe gry informuje, że na obecnym etapie budują one bazę graczy i bardzo szybko się rozwijają. Obecnie wprowadza poprawki, ulepszenia i nowe elementy. Wszystkie trzy chce udostępnić szerzej na globalnym rynku jeszcze w tym roku.