Tencent Music pozyskała ok. 1,1 mld USD z amerykańskiego IPO

Tadeusz StasiukTadeusz Stasiuk
opublikowano: 2018-12-12 06:28

Tencent Music Entertainment Group i obecni inwestorzy pozyskali około 1,1 mld USD po wycenie pierwszej publicznej oferty publicznej (IPO) w Stanach Zjednoczonych w dole zakładanych wcześniej widełek. Tak niska wartość wskazuje na implikacje związane z zawirowaniami na globalnym rynku, które negatywnie przekładają się na debiuty giełdowe.

Największa chińska usługa strumieniowania muzyki, która jest wspierana przez koncern Tencent Holdings, i obecni posiadacze akcji sprzedali 82 mln amerykańskich kwitów depozytowych (ADP) po 13 USD za sztukę. Akcje oferowane były w przedziale 13-15 USD za walor. Tencent Music zdecydował się obniżyć cenę po tym, jak wstępne sygnały wskazały, że zainteresowanie rynku nie jest tak duże jak oczekiwano. 

Tencent
fot. REUTERS/Kim Kyung-Hoon/File Photo/Forum

Taki poziom w IPO wskazuje, że Tencent Music zadebiutuje na poziomie około 21,3 mld USD wartości, co stanowi lekki spadek wobec wycenionej na 23,3 mld USD wartości, konkurencyjnego serwisu Spotify Technology, szwedzkiej spółki, która jest również inwestorem w chińskiej firmie. Niższa od optymalnej wycena IPO nie wróży dobrze firmom kontynentalnym, które rozważają własne oferty sprzedaży akcji.

Sprzedaż udziałów Tencent Music zwiększa do 8 mld USD wartość środków pozyskanych w tym roku przez chińskie firmy, sprzedające swoje udziału w ramach IPO w USA. To wartość ponad dwukrotnie wyższa niż w tym samym okresie w 2017 r., wynika z danych agencji Bloomberg.

Przy okazji to najlepszy pod tym względem największy rok dla firm z Chin Kontynentalnych od 2014 roku, kiedy to koncern Alibaba Group Holding uplasował największą na świecie ofertę publiczną.