Gry pozostają głównym motorem wzrostu – sprzedaż na rynku krajowym zwiększyła się o 17 proc. do ok. 5,63 mld USD, a na rynkach zagranicznych o 35 proc. do ok. 2,62 mld USD. Wyniki napędzały flagowe tytuły, takie jak Honor of Kings i Dungeon & Fighter Mobile. Przychody z usług reklamowych urosły o 20 proc. w zestawieniu rok do roku do ok. 4,99 mld USD, m.in. dzięki wykorzystaniu AI do precyzyjniejszego targetowania reklam.
Tencent podwoił inwestycje w sztuczną inteligencję
Zysk netto Tencentu wyniósł ok. 7,74 mld USD, również przewyższając oczekiwania rynku (ok. 7,29 mld USD). Spółka mocno zwiększa nakłady na rozwój sztucznej inteligencji – w 2024 r. inwestycje kapitałowe sięgnęły ok. 10,70 mld USD, a w 2025 r. mają stanowić „niski kilkunastoprocentowy” udział w przychodach. W samym drugim kwartale nakłady wzrosły ponad dwukrotnie w zestawieniu rok do roku, do ok. 2,66 mld USD.
Tencent rozwija własny duży model językowy Hunyuan, którego wersję „Turbo S” wprowadzono w lutym. Firma korzysta jednak także z rozwiązań zewnętrznych – w tym technologii DeepSeek, zintegrowanej z WeChat (ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie). Asystent AI Yuanbao, oparty na integracji technologii DeepSeek z WeChatem, w marcu stał się najczęściej pobieraną aplikacją na iPhone’y w Chinach, wyprzedzając nawet oryginalny produkt DeepSeek.
