The Dust lubi trójcę

Szymon Maj
opublikowano: 2021-01-31 20:00

Game Island i Two Horizons to spółki zależne The Dust, które zdecydowały się na emisję. Obie zamierzają zadebiutować na NewConnect.

Jakub Wolff, prezes The Dust i Two Horizons, obiecuje, że będzie tworzył nowe gry, a nie spółki. Grupa The Dust będzie działać w złotej trójcy razem z Games Island i Two Horizons.

– Jako The Dust stworzyliśmy Game Island i Two Horizons i więcej spółek nie powstanie. Nie idziemy modelem wielu innych podmiotów z branży, które tworzą mnóstwo podmiotów. To nie jest nasza strategia – mówi Jakub Wolff, prezes spółki notowanej na NewConnect.

Wyjaśnia, że nowe podmioty to logiczne uporządkowanie komunikacji z rynkiem i inwestorami. Two Horizons będzie tworzyć produkcje symulatorowe, a z oferty publicznej chce pozyskać 2,5 mln zł. Zajmujące się tematyką gier survivalowych Game Island liczy na nieco mniej.

– Planujemy wyemitować 210 tys. akcji i pozyskać około 1,5 mln zł. Podstawowy plan to realizacja preprodukcji gier. Jeszcze w tym roku chcemy stworzyć minimum pięć zapowiedzi tytułów z tematyki survivalowej. Chcemy też wykorzystać pieniądze na wydanie gry „Deadly Desert” – mówi Michał Ojrzyński, prezes Game Island.

Pieniądze pochłonie też marketing i inwestycja w zespół scenarzystów. Gry będą średniobudżetowe. Jakub Wolff wyjaśnia, że model biznesowy pozwala testować projekty i do dalszej produkcji wybierać te, które mają największy potencjał.

– W naszym modelu finansowym budżety zaczynają się od około 300 tys. zł. W pierwszym etapie mamy okres zapowiedzi i wstępnej kampanii. Sprawdzamy, czy dany tytuł cieszy się zainteresowaniem. Ostatecznie budżet gry może oczywiście wzrosnąć – informuje Jakub Wolff.

Więcej na giełdę:
Więcej na giełdę:
Jakub Wolff, prezes The Dust chce upublicznić dwa podmioty z grupy: Two Horizons i Game Island. Nowych spółek już nie będzie tworzył.
Marek Wiśniewski

W obu spółkach głównym akcjonariuszem pozostanie The Dust. Kolejnym istotnym graczem będzie inwestor branżowy. Jakub Wolff nie chce go ujawnić, ale zapewnia, że będzie to istotny filar rozwoju.

– W dwóch spółkach mamy też inwestora branżowego, który wnosi sporo know-how oraz ma istotny wkład w kapitałowy rozwój produkcji. Udział nowych inwestorów po emisji w Game Island wyniesie 11,5 proc., a w Two Horizons 13 proc. Jeszcze w tym roku rozpoczniemy rozmowy z giełdą w kontekście debiutu na NewConnect – mówi Jakub Wolff.

Game Island i Two Horizons planują zadebiutować na małej giełdzie na przełomie lat 2021/22. Na razie spółki nie mają w planach emisji przy IPO.

The Dust, główny akcjonariusz obu spółek, jest notowany na NewConnect. We wrześniu 2020 r. inwestorzy wyceniali jego walory na ponad 40 zł, teraz na około 26 zł. Od stycznia 2020 r. wycena spółki urosła o ponad 120 proc. Przez trzy kwartały 2020 r. wypracowała 1,66 mln zł przychodów (wzrost o 73 proc. r/r), jednak zamknęła ten okres 258 tys. zł straty (w analogicznym okresie 2019 r. strata wyniosła 400 tys. zł). Jakub Wolff dodaje, że chce podążać dobrymi przykładami z branży.

– Korzystamy z wiedzy, którą przekazuje nam branża. Świetnym przykładem jest „Green Hell”, tytuł stworzony przez Creepy Jar, który przez rok był we wczesnym dostępie, wydłużając dzięki temu proces budowania świadomości marketingowej tytułu. W pierwszym etapie będziemy podobnie szukać sukcesów sprzedażowych – Jakub Wolff